بیش از چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی یزد انجام شد

یزد- ایرنا- مدیرکل اداره استاندارد یزد گفت: چهار هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی از ابتدای امسال تاکنون در استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، " حمید مطهری " روز دوشنبه در جمع کارشناسان ارزیابی عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد یزد افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۵۲۲ مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان است که از این واحدها یک هزار و ۲۶۱ مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: مطابق شرح وظایف و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل در دوره تحولی، انجام طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) بوده که در این راستا و طی مدت گفته شده ۵۲۶ مورد بازرسی و ۷۲ مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی سطح بازار استان انجام شده است.

این مسئول در باره طرح طاها تصریح کرد: بر اساس طرح کشوری که از سال ۱۳۸۴ اجرایی شده بود با عنوان طرح طاها علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در قالب طرح طاها و زمان بندی‌های مشخص، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز تمرکز، توزیع و فروش سطح بازار استان مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گرفت تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات حاصل شود.

سابقه استاندارد در ایران بیش از یک قرن است.

استان یزد بیش از ۵۰ هزار واحد فعال صنفی مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha