رونق بخش مسکن‌ در کانون توجه مسئولان مراغه 

مراغه- ایرنا- مسئولان مراغه بار دیگر ضمن بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن، موانع پیش‌روی آنها را در جلسه شورای مسکن شهرستان مورد بررسی قرار دادند تا به گفته نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، مسکن‌سازی به عنوان یک پیشران اقتصادی در کانون توجه قرار گیرد. 

به گزارش ایرنا این بازدید روز دوشنبه با دعوت «سیدفرید موسوی» نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از مسئولان و اصحاب رسانه در حالی انجام شد که ساخت ۲ هزار و ۵۸۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در سه محدوده این شهرستان مراحل مختلف اجرایی را طی می‌کند و تا حدودی همه آنها با مشکل تامین زیرساخت‌ها مواجه است.

همچنین در جلسه شورای مسکن شهرستان که پیمانکاران و مسئولان ذیربط در آن حضور فعال داشتند، علاوه بر بررسی موانع پیش‌روی طرح‌های نهضت ملی مسکن، راهکارهایی نیز برای توسعه ساخت و ساز در سطح شهر ارایه شد.

رونق بخش مسکن‌ در کانون توجه مسئولان مراغه 
در جلسه شورای مسکن مراغه راهکارهای رونق ساخت و ساز در سطح شهر هم بررسی شد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در انتهای جلسه شورای مسکن شهرستان با اشاره به اینکه بخش مسکن یکی از بخش‌های پیشران اقتصادی کشورمان است، بیان کرد: بر همین اساس نیز مسایل و مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه پروژه انبوه‌سازی نهضت ملی مسکن در مراغه مراحل مختلف اجرایی را پشت سر می‌گذارد، افزود: در شورای مسکن شهرستان هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان به عمل آمد تا تامین زیرساخت‌هایی چون آب، برق و گاز برای این پروژه‌ها تسریع شود.

به گفته وی هماهنگی‌هایی هم در سطح استان و کشور به عمل آمد و تصمیم‌هایی نیز در سطح شهرستان اخذ شد تا عملیات اجرایی این سه پروژه در پهرآباد، گلشهر و سنگرداغی تسریع شود.

وی ادامه داد: امروز مقرر شد تا کارشناسانی هم طی روزهای آینده برای بررسی بیشتر مسایل پیش‌رو به مراغه سفر کنند و پروژه نهضت ملی مسکن در منطقه پهرآباد نیز در اسرع وقت به مالکانشان تحویل داده شود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از متقاضیان پروژه «پهرآباد» نیز خواست تا نسبت به واریز آورده خودشان اقدام کنند تا این پروژه در مدت زمانی اندک تکمیل شود.

«موسوی» ادامه داد: پروژه ۵۰۰ واحدی شرکت توسعه عمران در منطقه گلشهر دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و پروژه هزار و ۶۸۰ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در منطقه «سنگرداغی» نیز در محله فونداسیون قرار دارد.

به گفته وی در آینده نزدیک و با رفع موانع پیش‌روی پروژه‌های گلشهر و سنگرداغی نیز شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب آنها خواهیم بود و بر همین اساس به طور مرتب بازدیدها انجام و جلسات شورای مسکن شهرستان تشکیل خواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر: انبوه‌سازان با جدیت وارد ساخت و ساز شوند

وی همچنین از انبوه‌سازان مراغه نیز خواست تا با جدیت وارد ساخت و ساز شوند تا شاهد رونق بخش مسکن و اقتصاد محلی در این شهرستان باشیم.

پروژه پهرآباد معطل تامین زیرساخت‌هاست

رییس راه و شهرسازی مراغه نیز در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه ۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در منطقه پهرآباد با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی معطل تامین زیرساخت‌هاست.

«مقصود محرم‌پور» افزود: در جلسه روز جاری شورای مسکن شهرستان با حضور نماینده مجلس، تسریع در تامین زیرساخت‌های این پروژه مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه پهرآباد در اولویت مسئولان قرار دارد، ادامه داد: متقاضیان این واحدها هم باید در اسرع وقت نسبت به واریز آورده خودشان اقدام کنند تا شاهد تحویل هرچه سریع‌تر این مساکن باشیم.

به گفته «محرم‌پور» راه و شهرسازی شهرستان قیر مورد نیاز برای احداث راه دسترسی پروژه پهرآباد را تامین می‌کند و شهرداری نیز آسفالت این مسیر را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه ۵۰۰ واحدی شرکت توسعه عمران در گلشهر نیز با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی از روند مورد قبولی برخوردار است اما سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی در این پروژه نیز مورد تاکید نماینده مجلس قرار دارد.

رونق بخش مسکن‌ در کانون توجه مسئولان مراغه 
«موسوی» که در کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت دارد، رونق بخش مسکن مراغه را راهبری می‌کند

به گزارش ایرنا بخش مسکن در دوره تولید و بهره‌برداری نزدیک به ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و بیش از ۴۰ درصد تشکیل سرمایه ناخالص را به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه بر آن، گستردگی تقاضای مسکن و وابستگی این بخش به نهاده‌های داخلی و تشویق الگوی رشد درون‌زا و متوازن، نقش ممتازی در تحقق اهداف اقتصادی ایفای می‌کند.

برخی از کارشناسان از جمله دکتر علی اکبر قلی‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و مدرس اقتصاد مسکن معتقد است که مهار تورم بدون توجه به اقتصاد مسکن و شناخت علمی و تجربی از عملکرد این بخش غیرممکن است.

همچنین به عقیده وی مسکن سهم قابل توجهی از کل بودجه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و جلوگیری از وقوع شوک‌های قیمتی و تثبیت بازار مسکن نقش کلیدی و محوری در تخصیص بهینه منابع میان بخش‌های تولیدی و خدماتی و بازار مالی را فراهم می‌سازد.

بر همین اساس عملکرد بهینه بخش مسکن و تقویت نقش بخش مسکن در تشویق رشد اقتصادی و کنترل تورم مستلزم جلوگیری از بروز شوک قیمت و اجاره مسکن و حاکمیت تقاضای مسکن به عنوان سرپناه و حذف سوداگری در بازار مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha