۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۳۹
کد خبر: 85579609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد اقتصاد سمنان وابسته به حوزه صنعت است

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۳۹
کد خبر: 85579609
۷۰ درصد اقتصاد سمنان وابسته به حوزه صنعت است

سمنان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه تمام صنایع استان خصوصی است، گفت: ۷۰ درصد اقتصاد استان به حوزه صنعت وابسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان گرمسار عنوان کرد: در استان سمنان ۱۰۰ درصد صنایع خصوصی هستند و صنایع دولتی وجود ندارد.

وی افزود: در بخش صنعت ۶۰ هزار نفر اشتغال مستقیم داریم و در حوزه معدنی هم حدود هفت هزار نفر و در بخش تجارت ۸۲ هزار نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل صمت استان سمنان گفت: در مجموع و با احتساب شمار دانشجویان کارآموز در واحدهای صنعت، جمعیت قابل توجهی در بخش معدن و تجارت استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت استان در واحدهای تولیدی استان مشغول به کار هستند و اقتصاد و معیشت آنان از این مسیر تامین می‌شود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۲۳ پروانه بهره برداری در حوزه صنعت وجود دارد و پروانه ۱۵۰ واحد به جهاد کشاورزی منتقل شده است.

احمدی بیان کرد: سه درصد پروانه های بهره‌برداری صنایع کشور به سمنان تعلق دارد و از نظر اشتغال ۲.۳ درصد اشتغال کشور متعلق به این استان است.

وی با بیان اینکه با همه اینها ۱۰ هزار نفر کمبود نیرو در صنایع سمنان برآورد می‌شود، اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۱۱ جواز تاسیس معتبر در استان وجود دارد که اگر به بهره‌برداری برسند ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل صمت استان سمنان با اشاره به وجود ۵۰۰ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان، گفت: ۷۴۷ پروانه بهره برداری معدن با اشتغال ۶ هزار و ۷۴۹ نفر، ۶۷ گواهی کشف و ۱۲۳ پروانه اکتشاف در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha