سهم ۳۰ درصدی ورزشکاران مازندرانی از مدال‌آوری ملی‌پوشان در المپیک پاریس

ساری-ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت که ورزشکاران استان با کسب مدال های رنگارنگ در المپیک پاریس توانستند سهم مهم و ۳۰ درصدی از مجموع از مدال آوری ملی پوشان در این رقابت های را از آن خود کنند.

به گزارش ایرنا، ‌ علی رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در رقابت های المپیک ورزشکاران مازندران توانستند یک مدال طلا و سه مدال نقره از آن خود کنند که این موضوع نشان دهنده بزرگی و گستردگی ورزش این استان است.

از کاروان ۴۰ نفره ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هشت‌ نفرشان یعنی یک‌پنجم ورزشکاران را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دادند. هانیه رستمیان در تیراندازی، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد در کشتی آزاد، محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی، نیما عالمیان و نوشاد عالمیان در تنیس روی میز و محمدنبی رضایی در قایقرانی هشت ورزشکار مازندرانی هستند که در المپیک پاریس به میدان رفتند و نیمی از این مازنی‌ها موفق به کسب مدال شدند.

طلای محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و سه نقره آزادکاران مازندرانی تیم ملی یعنی رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، مازندران را باز هم در صدر جدول استان‌های مدال‌آور المپیکی ایران قرار داد.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به آیین هفته دولت اظهار داشت: دراین مدت هفت طرح ورزشی و فرهنگی در حال بهره برداری است که این طرح ها شامل چمن مصنوعی، استخر، سالن ورزشی و طرح فرهنگی بهره برداری از نمازخانه اداره کل ورزش و جوانان مازندران است.

وی با اشاره به نگاه ویژه به توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان و عدالت ورزشی گفت که: امروز می توانیم بگوییم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در برخی از دور افتاده ترین روستاها هم امکان ورزش برای جوانان فراهم شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران پیگیری و اجرای طرح های توسعه ورزش همگانی را اولویت مهم دستگاه ورزش و جوانان مازندران دانست و گفت: این موضوع به سلامتی جامعه و ترویج نشاط اجتماعی مرتبط است و بعبارتی هزینه در ورزش همگانی، یک سرمایه گذاری و آینده نگری برای سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: در هفته دولت، ۱۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج جوانان نیز به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha