۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85579722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لایروبی خرم رود در راستای ثبت جهانی دره خرم آباد ضروری است

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تسریع در لایروبی رودخانه های کرگانه و خرم رود در راستای ثبت جهانی دره خرم آباد ضروری و این دانشگاه با جدیت پیگیر اجرای این امر است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر بهرام دلفان روز سه شنبه با اشاره به اقدامات نظارتی بهداشت محیط خرم آباد جهت ثبت جهانی دره خرم آباد افزود: همچنین دفع بهداشتی فاضلاب پشته جزایری از موارد بسیار مهم و به صورت خاص مورد تاکید مسوولان دانشگاه می باشد که امید است با تلاش و پشتکار متولیان امر، نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی گفت: از هفته های پایانی مردادماه که موضوع ثبت جهانی دره خرم آباد شدت گرفته است کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد با رصد میدانی و ارزیابی عوامل محیطی موثر بر سلامت از جمله دفع پسماندهای خانگی، دفع فاضلاب، نخاله های ساختمانی، لایروبی کانال ها و انهار درون شهری، در حال انجام وظایف محوله هستند.

وی اظهار داشت: ارزیابی محیطی نقطه به نقطه و مکاتبات متعدد با ادارات مرتبط در خصوص مشکلات بهداشتی مناطق شهری و روستایی دره خرم آباد به ویژه روستاهای قلعه سنگی، پشته جزایری و پاپی خالدار از جمله اقداماتی است که طی روزهای اخیر توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد انجام شده و درحال پیگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بازرسی مستمر از واحدهای صنفی با اولویت رستوران، اغذیه فروشی، نانوایی و آبمیوه فروشی ها به منظور سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت از دیگر موارد در حال انجام است و در خصوص واحدهای صنفی دارای تخلف بهداشتی نیز اقدام قانونی از طریق مراجع ذیربط به عمل می آید.

دلفان افزود: بررسی کیفیت آب شرب به صورت مستمر و شبانه روزی نیز از گذشته تاکنون در حال انجام بوده است و در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب بلافاصله با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب رفع خواهد شد.

ثبت جهانی دره ۵۴ هزار ساله خرم آباد با قطعی شدن حضور ارزیابان "یونسکو" در لرستان برای بررسی اقدامات صورت گرفته به ایستگاه آخر رسیده و ارزیابی مثبت این کارشناسان منوط به تلاش نهایی مسوولان استان است.

شرایط اقلیمی و جغرافیایی منحصر به فرد لرستان باعث شده تا "دره خرم‌آباد" به عنوان یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشری با قدمتی بیش از ۵۴ هزار سال مطرح شود و باستان‌شناسان ایرانی و اروپایی اسرار شگفت انگیزی از سکونت نخستین انسان‌های هوشمندی را مطرح کنند که از آن جا راهی اروپا شده اند.

طبق گفته مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارزیابان یونسکو هفدهم شهریورماه برای بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع موانع پیش روی ثبت این آثار به استان سفر می کنند و تا زمان باقی مانده که فرصتی کوتاه است باید تمامی تلاش های لازم را در راستای رفع این موانع بکار بست تا گام مهمی در ثبت جهانی این آثار و رشد و توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی اقتصاد استان لرستان برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha