۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85579922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان مدعی هزینه ۱۵ میلیارد دلاری چین برای رزمایش‌ها شد

تهران- ایرنا- در گزارش نیروهای مسلح تایوان که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، این ادعا مطرح شده است که چین حدود ۱۵ میلیارد دلار برای رزمایش‌های خود در سال ۲۰۲۳ میلادی در منطقه غرب اقیانوس آرام هزینه کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، یک مقام ارشد تایوانی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد: آنها منابع خیلی زیادی را صرف تلاش برای به دست آوردن کنترل غرب «اولین زنجیره جزیره» می‌کنند.

اولین زنجیره جزیره مجموعه‌ای از مجمع‌الجزایر است که از اندونزی در قوسی در شمال شرقی تا ژاپن امتداد یافته و دریای جنوبی چین و دریای شرقی چین را در بر می‌گیرد. چین حاکمیت بر تایوان را برای خود می‌داند و همچنین با چندین کشور بر سر حاکمیت بخش‌های قابل توجهی از دریای جنوبی چین و دریای شرقی چین اختلاف‌هایی دارد.

وزارت دفاع تایوان این گزارش‌ها را در ماه مه بر اساس نظارت و اطلاعات تایپه در مورد فعالیت‌های نظامی چین در مناطق مختلف از جمله «دریای بوهای» در شمال شرق چین، دریای شرقی چین، تنگه تایوان، دریای جنوبی چین و غرب اقیانوس آرام گردآوری کرده است.

این گزارش‌ها هزینه سوخت و سایر مواد مصرفی را برای هر ساعت فعالیت محاسبه کردند و در مجموع هزینه‌ها را ۱۱۰ میلیارد یوان (۱۵.۳ میلیارد دلار) تخمین زدند که شامل نگهداری، تعمیرات و دستمزدها نیز می‌شود.

این گزارش می افزاید: بر اساس بررسی‌های اخیر، در همین حال، ایالات متحده و چین به طور قابل توجهی تمرینات نظامی خود را در سراسر آسیا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در سال‌های اخیر افزایش داده‌اند، اگرچه رزمایش‌های چین از نظر مقیاس و پیچیدگی هنوز عقب است.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین، سال گذشته میلادی گزارش داد که اعزام ناو گروه‌ها به آب‌های غربی اقیانوس آرام، نه تنها برای «قدرت‌ نمایی در اطراف تایوان» بلکه یک نیاز برای نیروی دریایی چین به منظور انطباق با عملیات در وسط دریا است.

در سال ۲۰۲۳، هواپیماهای چینی از جمله جت‌های جنگنده J-۱۰، بمب افکن های H-۶ و هواپیماهای بدون سرنشین بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ پرواز در منطقه انجام دادند که در مجموع حدود ۲۹ هزار ساعت در هوا است.

نیروی دریایی چین بیش از ۷۰ هزار پرواز از جمله ناوهای هواپیمابر و ناوشکن انجام داد که در مجموع بیش از ۱.۷ میلیون ساعت در دریا بود.

این گزارش نشان می دهد که نزدیک به ۴۰ درصد از سفرهای دریایی چین در دریای جنوبی چین، حدود ۲۰ درصد در دریای شرقی چین در مرز ژاپن و کره جنوبی و نزدیک به ۱۵ درصد در تنگه حساس تایوان انجام شده است.

طبق داده های گردآوری شده توسط اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی» مستقر در واشنگتن، تایوان گزارش داده است که در سال جاری تاکنون حدود یک‌هزار و ۷۰۰ هواپیمای نظامی چین در منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور پرواز کرده‌اند که کمی بیشتر از مجموع آن در سال ۲۰۲۳ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha