۱۵۳ میلیارد تومان عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس پرداخت شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد: ۱۵۳ میلیارد تومان عوارض آلایندگی عسلویه استان بوشهر در قالب قانون تکلیفی، به مناطق تحت تاثیر آلایندگی استان فارس پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی فارس سه شنبه به نقل از حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: با توجه به تکلیف قانونی و تعیین سهم مناطق تحت تأثیر آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی، اجرای آن به تأخیر افتاده بود که با مکاتبات و پیگیری‌های مکرر این مهم محقق شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: سهم شهرستان‌های لامرد و مُهر از پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه استانبوشهر ، حدود ۱۵۳ میلیارد تومان بود که به حساب امور مالیاتی استان واریز شد.

محمدابراهیمی ضمن ابراز امیدواری در تداوم این روند، گفت: با همکاری اداره کل امورمالیاتی بوشهر، پرداخت مستمر این سهم همچنان پیگیری‌ می‌شود چراکه باتوجه به ظرفیت‌های بی‌شمار، پرداخت عوارض آلایندگی می‌تواند منشأ تحولات و تغییرات شگرفی در شهرستان‌های لامرد و مُهر شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: براساس جزء۳ بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه، واحدهای آلاینده بایستی درصدی از فروش خود را به تشخیص سازمان محیط زیست به مناطق متاثر از آلایندگی آن صنعت پرداخت کنند که برای نخستین بار این ۱۵۳ میلیارد تومان به عنوان بخشی از عوارض صنایع آلاینده عسلویه به استان فارس پرداخت شد که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های متاثر از این آلودگی ها در شهرستان های لامرد و مهر توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: حدود ۲۳.۸ درصد از سهم آلایندگی صنایع آلاینده عسلویه بوشهر به استان فارس تعلق دارد و دریافت این عوارض آلایندگی یکی از مطالبات جدی استان فارس در مدت اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش دستگاه‌ها و نهادهای موضوع ماده (۴۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلفند حداقل پنجاه درصد از عوارض آلایندگی وصولی را برای بهسازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی(با تاکید بر فن آوری های نوین)، مدیریت پسماندها، پالایش آلودگی ها، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب و بهینه سازی مصرف آب و انرژی در ساختمان ها و اماکن عمومی، با نظارت و تایید اداره محیط زیست همان شهرستان، هزینه کنند.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری و شهرستان مهر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha