خبر خوش نماینده مجلس برای کلزاکاران گلستان

گرگان- ایرنا- نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی آخرین جزئیات پرداخت مطالبات کلزاکاران و گندمکاران گلستان را تشریح کرد.

رحمت‌الله نوروزی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رئیس جمهو در روند پیگیری‌ پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تاکید کرد ‌که مطالبات کشاورزان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: گندمکاران و کلزاکاران گلستان به زودی مطالبات خود را به طور کامل دریافت خواهند کرد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزان گلستانی هر ساله ۴۰ درصد کلزای کشور را تولید می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان استان در سال زراعی جاری ۱۰۵ هزار تن کلزا را به بخش خصوصی تحویل دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، انگیزه آنها را برای کشت دوباره این ۲ محصول دوچندان می‌کند، ابراز امیدواری کرد با مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده، روند پرداخت مطالبات کشاورزان تسریع شود.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جاری ۳۵۰ هزار ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، استان گلستان دارای ۲۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است که حدود ۵۰ هزار نفر از این بهره‌برداران در حوزه دامپروری اشتغال دارند.

در این استان شمالی که اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی بوده، یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز، بیش از ۷۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر و ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha