عقب‌ماندگی زیرساخت‌های درمانی مازندران همزمان با رشد جمعیت شناور

نوشهر-ایرنا- استاندار مازندران با بیان اینکه زیرساخت‌های این استان به ویژه بخشِ درمان متناسب با نیازِ روز و گردشگرپذیری رشد نکرده است، گفت: مازندران دست کم باید در سه نقطه شهرک سلامت داشته باشد تا به نیازهای درمانی و سلامتی جمعیت پرشمار گردشگران منطقه و اهالی پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۱ طرح بهداشت و درمان مازندران در روستای امام‌زاده قاسم تنکابن، ضعفِ زیرساختی تمامی بخش‌ها به ویژه بخش بهداشت و درمان این استان را ناخوشایند و موجب نارضایتی عمومی دانست و افزود: وضعیت زیرساخت‌های مازندران در تمامی بخش‌ها به ویژه درمان، متناسب با جمعیت انبوه مسافران و گردشگرانی که به منطقه سفر می‌کنند، توسعه و رشد نداشته است.

وی راهبردهای درمانی مازندران را ناقض دانست و تصریح کرد : مازندران دست کم باید در سه نقطه شهرک سلامت داشته باید تا جوابگوی جمعیت پرشمار گردشگران و جامعه محلی باشد.

استاندار مازندران، ضعیف و فرسوده بودن زیرساختهای جاده‌ای و ریلی و مکانهای اقامتی را از دیگر ضعف‌های زیرساختی برشمرد و تصریح کرد : مازندران در کنار دماوند زندگی می‌کند، ما باید همچون ‌دماوند بلند فکر کنیم، افق بلند مدت برای این استان ترسیم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار امیدواری کرد تا ساخت مراکز جامع سلامت از جمله مرکز جامع سلامت زنده یاد سیف الله نقی‌پور زمینه ساختِ پروژه های بزرگتری با مشارکت خیرین در بخش درمان را فراهم کند.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور اضافه کرد: فکر راهبردی، نقشه راهبردی و اجرای راهبردی راهی برای برون رفت از بیشتر بن بست ها است.

عقب‌ماندگی زیرساخت‌های درمانی مازندران همزمان با رشد با جمعیت شناور

همزمان با هفته دولت ۱۱ طرح حوزه بهداشت و درمان استان مازندران در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی در شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید. این تعداد طرح ها با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد ریال در روستای امامزاده قاسم دوهزار تنکاین افتتاح شد.

فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این آیین استانی، ارائه خدمات دقیق و درست، اجرای عدالت در خدمات سلامت همچنین استفاده از بضاعت و توانمندی مردم را از جمله موضوعات مهم تحقق اهداف و عملیاتی شدن پروژه‌های این نهاد برشمرد.

وی مشارکت مردمی را در توسعه درمان منطقه تاثیر گذار دانست و افزود: مرکز جامع سلامت این روستا نمونه مشخص مشارکت مردم در ساخت زیرساخت‌های درمانی محسوب می‌شود.

غلامی با بیان اینکه اغلب این طرح ها در مناطق روستایی ساخته شده اظهار کرد: افتتاح خوابگاه متاهلین هم در جهت جوانی جمعیت به بهره‌برداری می رسد.

حکمت داجلیری فرماندار تنکابن در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت از به بهره برداری ۱۶۱ طرح با چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در این هفته این شهرستان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha