مدیران نظامی و قضایی کرمان به دیدار استاندار رفتند/ امنیت، زیرساخت توسعه

کرمان- ایرنا- فرماندهان سپاه و پلیس و نیز مدیران قضایی در کرمان روز سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت در جلساتی جداگانه به دیدار استاندار رفتند و این درحالی بود که نماینده عالی دولت در استان از همراهی و تعامل نزدیک آنان در تحقق توسعه و رفع مشکلات تشکر کرد.

استاندار کرمان در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه ثارالله استان به همراهی بسیج سازندگی و سپاه در طرح‌های آبرسانی و احداث سیل‌بند اشاره و بیان کرد: دولت محوریت کار را دارد، اما همه نهادهای نظامی و انتظامی در تعامل و همراهی با فعالیت‌های دولت هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار، این ایام را فرصتی برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دانست و افزود: ‌همه نهادهای نظامی به نسبت ظرفیت‌های خودشان در موقعیت‌های حساس و بحرانی به دولت کمک می‌کنند.

استاندار کرمان با تشریح بخشی از اقدامات دولت در سال های اخیر تصریح کرد: تعهد اشتغال استان به صورت کامل محقق شد و همه آنها قابل رصد هستند، در حوزه مسکن نیز واگذاری زمین به شهروندان با دیدگاه ایجاد سرمایه صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن زمین‌هایی آماده واگذاری داریم و مشکل کمبود زمین در شهر کرمان نیز به‌زودی برطرف می‌شود.

تنها استان با نرخ رشد مثبت جمعیت

فداکار به خدمات رایگان درمان ناباروری در حوزه جوانی جمعیت نیز اشاره داشت و گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور متوقف شده و کرمان تنها استانی است که نرخ رشد جمعیت آن مثبت شده است.

گره گشایی از مشکلات کارخانه ها

استاندار کرمان همچنین در جمع مدیران قضایی استان گفت: حضور دستگاه قضا در کارگروه‌ها و شوراهای استان، گره‌گشای بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی است.

فداکار افزود: دولت در پیشانی و محور کار است اما کارها با کمک همه نهادهای دولتی و غیرولتی، نظامی و قضایی پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا در همه شوراها، ستادها و کارگروه‌ها عضویت دارد عنوان کرد: حضور دستگاه قضا در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی در گره‌گشایی و بازگشت واحدها به تولید بسیار موثر واقع شده است.
فداکار، کاهش نرخ بیکاری، رشد نرخ اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را مدیون کمک‌ها و همراهی دستگاه قضا دانست و گفت: عموما بهبود شاخص کسب و کار در نگاه سرمایه‌گذاران به حوزه‌های اقتصادی است که بخش عمده آن در ستاد سرمایه‌گذاری و تسهیل و رفع موانع انجام می‌شود.

امنیت پیش‌فرض همه فعالیت ها

استاندار کرمان همچنین در دیدار فرمانده و معاونان فرماندهی انتظامی استان افزود: امنیت، پیش‌فرض تمامی فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و زندگی معمول است.

وی ادامه داد: در فاصله زمانی کوتاه سه دوره انتخابات با تامین امنیت کامل برگزار شد، در ایام محرم و صفر نیز با وجود تهدیدهای جدی امنیتی، مراسم عزای اباعبدالله‌ الحسین (ع) به‌خوبی برگزار شد.

استاندار کرمان افزود: در همه این موارد، حجم بالایی از کار امنیتی به سیستم تحمیل می‌شود که در نهایت مراقبت‌ها بدون هرگونه تنش سیاسی و اجتماعی سپری شدند.

مسئولان استان با وفاق و همدلی کار می‌کنند
رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدارها گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امروز در کل کشور و استان سال پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشتیم.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان شرایط سختی بر کشور و استان تحمیل کرد.
وی گفت: در سیاست‌گذاری‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی و دستگاه قضایی با محوریت استاندار در شورای تامین، وفاق مسئولان به بهترین نحو در استان رقم خورد.

مدیران نظامی و قضایی کرمان به دیدار استاندار رفتند/ امنیت، زیرساخت توسعه
سردار نظری فرمانده سپاه استان(سمت چپ) در دیدار با فداکار

فعالیت‌های دولت سیزدهم، جهادی و مخلصانه بود

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی، باهنر و آیت‌الله رییسی گفت: دوره کوتاه و سه ساله دولت سیزدهم، جهادی و مخلصانه گذشت و با شور و نشاط، کار و تلاش همراه بود و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به شاخص های توسعه از کسب و کار تا کاهش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری استان کرمان ۲۰ پله جهش داشته و به رتبه چهار کشور رسیده است.

مدیران نظامی و قضایی کرمان به دیدار استاندار رفتند/ امنیت، زیرساخت توسعه
سردار فرشید(سمت چپ) فرمانده انتظامی استان کرمان

کاهش تلفات تصادفات استان

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست در ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته به کاهش ۱۲ درصدی سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: باوجود گستردگی شهر و افزایش موارد دریافت گواهینامه و دیگر مسائل، در تصادفات درون شهری و برون شهری با کاهش تلفات مواجه هستیم.

سردار ناصر فرشید همچنین به لزوم افزایش پایش تصویری در سطح شهرها و محورهای مواصلاتی اشاره داشت.

دوم تا هشتم شهریور به یاد شهیدان "محمدعلی رجایی" و "محمدجواد باهنر" به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha