۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85580276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ روستای شهرستان زیرکوه از آب پایدار برخوردار شدند

بیرجند - ایرنا - ۱۲ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با افتتاح پروژه "حفاری، تجهیز و بهره‌برداری از چاه آب شرب شماره ۲ آهنگران" از آب پایدار برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، پروژه‌های پنجمین روز هفته دولت در زیرکوه روز سه شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار زیرکوه و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

حفاری، تجهیز و بهره‌برداری از چاه آب شرب شماره ۲ آهنگران یکی از این پروژه‌هاست که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی درباره مشخصات آن گفت: این پروژه با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال برای بهره‌مندی ۹۶۲ خانوار و جمعیت سه هزار و ۸۹۰ نفر ساکن در ۱۲ روستای تابعه از آب شرب سالم و بهداشتی اجرا و تکمیل شد.

مهدی دوستی افزود: حفاری و پمپاژ چاه به عمق ۱۶۰ متر، تامین اتصالات و تابلوی برق و تجهیز چاه با لوله‌های آبده به طول ۱۵۰ متر، ساخت ساختمان سرچاه، محوطه سازی و برق رسانی چاه به طول هزار متر برای بهره‌برداری ۱۲ روستای مجتمع از مشخصات پروژه است.

همچنین پروژه تامین زیرساخت‌های برق و گاز نهضت ملی مسکن شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ۱۶۰ خانوار از آن بهره‌مند شدند.

چمن مصنوعی روستای مهمانشهر با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال برای بهره‌مندی ۱۰۰ خانوار و پروژه توسعه شبکه پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی uso مهمانشهر با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال برای بهره‌مندی ۱۰۰ خانوار ساکن در مهمانشهر و روستاهای مجاور از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور معاون استاندار در زیرکوه افتتاح شد.

پروژه احداث پل ورودی شهر حاجی آباد (محور حاجی آباد - آبیز) نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ساختمان بخشداری شاسکوه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۵۰۰ متر مربع آغاز شد.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی این استان است که شهر حاجی آباد مرکز آن در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha