ایستگاه برخط سنجش آلودگی هوا در طبس به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - ایستگاه برخط سنجش آلودگی هوا با قابلیت اندازه‌گیری ذرات گرد و غبار همزمان با پنجمین روز هفته دولت در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز سه شنبه در این آیین که امام جمعه و فرماندار ویژه طبس نیز حضور داشتند گفت: با بهره برداری از این پروژه تعداد ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در استان به ۶ مورد رسید.

اسدالله حاتمی افزود: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان برای بهره برداری از ایستگاه سنجش هوا در شهرستان طبس هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این ایستگاه میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ و کمتر از ۲.۵ میکرون را اندازه‌گیری می‌کند که در شرایط بروز گرد و غبار می تواند موثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: این ایستگاه سنجش آلودگی هوا مطابق با بالاترین استانداردهای مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور و پردازشگرهای آن دارای تاییدیه‌های بین‌المللی اتحادیه اروپاست که حسگرهای ایستگاه، قابلیت اندازه‌گیری ذرات گرد و غبار و آلاینده‌های گازی را دارد.

پیش از این خراسان جنوبی پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، نهبندان و سرایان داشته که از این تعداد ۲ ایستگاه در مرکز استان است.

همچنین امروز پنج پروژه (احیا و مرمت قنوات و احداث استخر) با تثبیت اشتغال ۲۲ نفر در طبس به بهره‌برداری رسید و ۸۹ خانوار از این طرح‌ها بهره مند شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha