۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85580285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سامانه آبیاری نوین اختصاص یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های سامانه آبیاری نوین در سال جاری اختصاص یافت.

صفدر نیازی شهرکی در حاشیه افتتاح طرح های کشاورزی هفته دولت در خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا افزود: برآورد می شود تا تا پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی کشور مجهز به سامانه آبیاری نوین شود.

وی با بیان اینکه اکنون در سطح کشور بیش از هشت میلیون هکتار زمین های آبی قابلیت تجهیز به سامانه آبیاری نوین دارد افزود: از این سطح تاکنون چهار میلیون و ۳۰۰ هکتار به این سامان تجهیز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک تصریح کرد: از مجموع این سطح ۲ میلیون و ۷۰۰ هکتار توسط دولت تجهیز به سامانه نوین و ۳۰۰ هزار هکتار نیز توسط خودیاری مردم انجام شده است.

به گفته وی؛ همچنین در سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار نیز شبکه ایجاد شده است.

نیازی شهرکی بیان کرد: برنامه ریزی شده است که در برنامه هفتم توسعه یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی که قابلیت تجهیز به سامانه آبیاری نوین دارد به این سامانه ها مجهز شود که با احتساب ایجاد شبکه های آبیاری به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار می رسد.

تجهیز ۴۰ درصد از زمین های کشاورزی به آبیاری نوین

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰ درصد از زمین های کشاورزی در سطح کشور به انواع سامانه های آبیاری نوین و ۱۰ درصد نیز به شبکه های آبیاری تجهیز شده است گفت: اکنون راندمان آبیاری در کشور ۵۰ درصد و درصد بهره وری به ازای مصرف هر یک متر مربع آب یک و نیم کیلوگرم محصول است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک تصریح کرد: هدف گذاری در سند دانش بنیان و امنیت غذایی نیز یک و نیم تا ۲.۶ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: اکنون ۵۰ درصد از اراضی آبی کشور با کم آبیاری مواجه است.

به گزارش ایرنا، چهار طرح کشاورزی خراسان‌شمالی با بیش از سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار امروز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک و شماری از مدیران استانی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha