۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85580306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ هزار و ۴۳۲ زائر سمنانی در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند

سمنان - ایرنا - مدیر حج و زیارت سمنان گفت: ۳۱ هزار و ۴۳۲ نفر از زائران این استان امسال با نام‌نویسی در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) در پیاده‌روی اربعین حسینی و تشرف به کربلای معلی در عراق شرکت کردند.

قدرت الله چتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۵ درصد زائران اربعین حسینی برای تشرف به کربلای معلی از سمنان آقا و ۳۵ درصد خانم بودند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) ۴۲ درصد زائران سمنانی وسیله نقلیه عمومی اتوبوس و ۵۰ درصد خودروی شخصی و بقیه مینی‌بوس، تاکسی، قطار و هواپیما را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کردند.

۳۱ هزار و ۴۳۲ زائر سمنانی در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: بیشترین تردد مردم این استان برای خروج از ایران و شرکت در آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی به ترتیب مرزهای مهران، شلمچه و خسروی و با خودروی شخصی بود.

وی بیان کرد: ۷۹ درصد زائران سمنانی از مرز مهران و ۱۷ درصد از مرز شلمچه و بقیه زائران از دیگر مرزها وارد خاک عراق شدند.

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: ۳۴ هزار و ۱۱ نفر از این استان سمنان سال گذشته در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه(سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کرده بودند.

به گزارش ایرنا، اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در تقویم شمسی ۱۴۰۳ چهارم شهریور بود و آغاز سفر به کشور عراق برای شرکت در پیاده‌‎روی اربعین حسینی از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ آغاز شد و تا روز اربعین ادامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha