سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در سمنان فراخوان داد

سمنان - ایرنا - دبیرکل سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری «سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)» به میزبانی سمنان و با رویکرد پویش تولید محتوای حسینی و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین‌(ع) در صدد است داغ مصیبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراک گذارد و ندای « ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ و اصحاب الحُسین» را به جریانی همگانی تبدیل کند.

وی افزود: سوگواره ملت امام حسین(ع) برآمده از سه «سوگواره حسینی اشراق»، «بوی سیب» و «مهر محرم» است که در طول سالیان گذشته در بستر فضای مجازی برگزار می‌شده است.

وی ادامه داد: این سه سوگواره با هدف هم‌افزایی، تخصصی‌سازی و تمرکز بر اهداف مشترک در طی سال، تحت عنوان سوگواره «ملت امام حسین علیه السلام» فعالیت جدید خود را طی ۲ سال اخیر آغاز کرد.

این مسوول گفت: با همکاری این سوگواره های حسینی که در سطح ملی برگزار می شدند، تلاش شد با هدف هم‌افزایی، تخصصی‌سازی و تمرکز بر اهداف مشترک در طی سال ، ستاد سوگواره های حسینی تشکیل شود که بر اساس مصوبات شورای راهبری سوگواره ها، دبیرخانه ستاد در دوره اول بر عهده «سوگواره بوی سیب و رادیو معارف»، دوره دوم بر عهده «سوگواره اشراق و دفتر تبلیغات اسلامی» در آستانه اربعین حسینی فراخوان سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) منتشر شد.

فراخوان سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع)

دبیر اجرایی سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) هم گفت: سوگواره بین المللی ملت امام حسین‌ (ع) برآمده از سه سوگواره حسینی اشراق، بوی سیب و مهر محرم با هدف جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای حسینی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با محوریت پویش تولید محتوای حرفه ای و عمومی برگزار می شود.

میثم قدس پور، موضوعات اصلی این دوره سوگواره ملت امام حسین(ع) را هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیات‌های خانگی و تربیت حسینی، مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، شهید آیت الله رئیسی و ارادت حسینی، فلسطین و مقاومت حسینی و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برشمرد و افزود: مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا پانزدهم مهر ۱۴۰۳ درنظرگرفته شده است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از همه علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه حسینی دعوت کرد تا آثار خود را در قالب های رسانه‌های تصویری شامل تک‌عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس، فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای(داستانی کوتاه، مستند)، پویانمایی، موشن‌گرافیک، نماهنگ، صوت و رادیو شامل مستند، پادپخش، نغمات آیینی، فیچر، آکاپلا، گرافیک شامل پُست و اِستوری، آیکن، استیکر، گرافیک متحرک، رابط کاربری، اینفوگرافیک و متون ادبی شامل شعر، قطعات ادبی، داستانی کوتاه و سفرنامه به تارنمای سوگواره ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha