آزاد: بودجه ۵۰ میلیاردی مسابقات ناشنوایان پرداخت شد/خطر لغو رقابت‌های آسیایی وجود دارد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ناشنوایان درباره حمایت از مسابقات پیش روی این فدراسیون گفت: وزارت ورزش و جوانان، بودجه ۵۰ میلیاردی را برای ستاد برگزاری مسابقات بازی‌های آسیایی ناشنوایان پرداخت کرده است.

مصطفی نکولعل‌ آزاد روز جمعه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص میزبانی تهران از بازی‌های آسیایی ناشنوایان اظهار داشت: بر اساس گزارشات ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی به ریاست استاندار تهران، حدود ۲۰ کشور به صورت شفاهی برای حضور در رقابت‌های ایران اعلام آمادگی کردند اما تا زمانی که مشخصات دقیق به صورت کتبی ارسال نشود، نمی‌توان روی آن حسابی باز کرد. محمد پرگر، رییس ایرانی کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا، نامه‌ای را به همه کشورهای قاره کهن ارسال کرد تا هر کدام رشته‌هایی که شرکت می‌کنند و تعداد ورزشکاران آقا و خانم را به طور دقیق اعلام کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تا آخر مرداد فقط ایران و ۵ کشور دیگر اعلام آمادگی کردند که به جز ما، هیچ کشوری با تیم کامل حضور ندارد. برای مثال، قرقیزستان تنها با یک ورزشکار حاضر می‌شود ولی مالزی با ۵۶ نفر تقریبا کامل است. امیدواریم در ۲ هفته آینده اتفاقات خوبی بیفتد تا بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم زیرا دیگر زمانی برایمان نمانده و برج ۷ زمان برگزاری مسابقات است. اگر کشورها و ورزشکاران به حد نصاب نرسند، این میزبانی از دست می‌رود و رقابت‌ها نیز لغو خواهد شد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران با اشاره به آثار لغو این مسابقات عنوان کرد: من به عنوان مسئول تیم‌های ملی ایران، تمام بچه‌ها را آماده کرده‌ام و همچنان اردوها در حال برگزاری است اما نمی‌توانم هیچ پاسخ قطعی در مورد برگزاری یا لغو رقابت‌ها بدهم. با هزینه‌ و سختی بالا در حال حفظ آمادگی هستیم و اگر این رقابت‌ها لغو شود، ضربه سنگینی به ورزشکاران خواهد خورد. اگر می‌خواستیم به کشور دیگری ورزشکار اعزام کنیم، فقط آن‌هایی که شانس اصلی بودند را انتخاب می‌کردیم ولی حالا که خودمان میزبانیم، می‌توانیم همه ورزشکاران را در مسابقات داشته باشیم؛ در صورت لغو رقابت‌ها مدال و پاداشی که در دستان بچه‌ها قرار دارد، از دست خواهد رفت.

وی افزود: اگر کشورها اعلام آمادگی کنند و در رقابت‌ها حضور پیدا نکنند، قطعا باید جریمه پرداخت کنند ولی اگر همین‌طور لیست‌ها اعلام نشود، شکایتی نیز نمی‌توانیم بکنیم. استاندار تهران از پرگر پیگیر وضعیت است و از احمد دنیامالی، وزیر ورزش جدید نیز درخواست وقت ملاقات داشتیم که بتوانیم برای حل مشکلات، صحبتی داشته باشیم.

آزاد در مورد حمایت‌های دولت از فدراسیون و برگزاری این میزبانی خاطرنشان کرد: بودجه تقریبا ۱۰ میلیاردی برای خوابگاه‌ها به ما تعلق گرفت که فکر می‌کنم تا هفته آینده واریز شود. برای تجهیزات برگزاری مسابقات و آماده‌سازی زیرساخت‌ها نیز ۵۰ میلیارد به حساب ستاد برگزاری واریز شده است. گله‌هایی نیز ورزشکاران برای کمبود تجهیزات ورزشی همچون توپ و غذای اردو و.... داشتند که خود فدراسیون از پس آن برآمده است.

وی تاکید کرد: روزی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم، ۱۷ میلیارد بدهی داشتیم ولی امروز این عدد را تا ۱۰ میلیارد کاهش دادیم. پس از پشت سر گذاشتن بازی‌های آسیایی اولین اولویت ما حل مشکلات مالی فدراسیون خواهد بود که تقریبا در یک فرصت ۲ ماهه آن را حل خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha