۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85580360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ۱۹.۶ هکتاری "کرتیل‌آباد" ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد از توابع بخش سامن ملایر به مساحت ۱۹.۶ هکتار با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسوولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز سه‌شنبه در این آیین اظهار کرد: مساحت عرصه گلخانه‌های این شهرک ۱۴.۸ هکتار و ۲۲ قطعه‌ است و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است.

«رضا زنگنه» با بیان این با اجرای این شهرک برای ۸۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: سالانه چهار هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعات این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان است، ادامه داد: تخصیص ۳۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب انجام شده و در حال حاضر ۱۳ هزار مکعب تخصیص داریم و آماده حفاری است.

زنگنه تاکید کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال تاکنون برای تسطیح و آماده‌سازی این شهرک هزینه شده و با اجرای آن جهش بسیار خوبی در سطح زیرکشت گلخانه‌های ملایر اتفاق می‌افتد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر مساحت کل شهرک کرتیل‌آباد را ۳۸ هکتار عنوان کرد و افزود: قسمت غربی این شهرک به گلخانه‌ها و قسمت شرقی به واحدهای دامی اختصاص دارد و ۱۹ هکتار برای احداث واحدهای گلخانه‌ای اضافه شد.

زنگنه گفت: در حال حاضر ۱۲.۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت گلخانه است که ۸.۴۸ هکتار آن گلخانه‌های خصوصی است.

عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ۱۹.۶ هکتاری "کرتیل‌آباد" ملایر آغاز شد

۱۹ هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های ملایر اضافه می‌شود

وی یادآور شد: یک واحد بزرگ گلخانه‌ای در حسین‌آباد ناظم به مساحت ۱۰ هکتار در فاز نخست با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۰۰ تُن محصول در دست اجرا است و این یک واحد به تنهایی قادر به تولید کل محصولات گلخانه‌ای این شهرستان است

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر شهرک گلخانه‌ای گنبد با مساحت ۶۸ هکتار را از دیگر شهرک‌های این شهرستان عنوان و بیان کرد: این شهرک در قالب ۵۹ واحد گلخانه در دست اجراست که ۲۴ واحد آن به مساحت ۲۲ هکتار به متقاضیان واگذار شده است

وی بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد نیز به مساحت ۱۰ هکتار یکی از شهرک‌های قدیمی این شهرستان است که برای ۲۰ قطعه طراحی شده و در حال حاضر ۱۸ قطعه آن واگذار شده و در حال تولید محصولات سبزی و صیفی است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: همچنین در این روز مرغداری مکانیزه و اتومات ۱۵ هزار قطعه‌ای با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی سه نفر افتتاح شد.

زنگنه افتتاح مزرعه پرورش ماهی سردآبی در روستای حسین آباد ناظم با ظرفیت تولید ۱۰ هزار قطعه‌ای با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۲ نفر، اشتغال‌زایی را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در پنجمین روز از هفته دولت عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با هفته دولت ۲۸ طرح کشاورزی در شهرستان ملایر بهره‌برداری می‌شود که این طرح‌ها در مجموع برای ۱۹۴ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha