۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85580376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث نخستین مجتمع مسکونی کارگاهی استان در ملایر 

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85580376
احداث نخستین مجتمع مسکونی کارگاهی استان در ملایر 

همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی نخستین مجتمع مسکونی کارگاهی ملایر در روستای "کرتیل‌آباد" در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز سه‌شنبه در آئین کلنگ‌زنی مجتمع مسکونی کارگاهی روستای "کرتیل‌آباد" اظهار کرد: طرح بازنگری مجدد روستا در حال اتمام است و زمین اضافه خواهد شد.

"سلمان اسماعیلی" افزود: این مجتمع به وسعت ۱۴ هکتار اولین پروژه در سطح شهرستان ملایر است که در قطعات ۲۵۰، ۳۰۰ و ۲۲۰ متر احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: طبقات بالا مسکن و طبقه پایین به شکل نمایشگاه فروشگاه و فعالان حوزه صنایع دستی باشد و از خروج جوانان این روستا و منطقه جلوگیری و یک شهرک صنفی و صنعتی و کارگاهی خواهد شد و در کنار آن مسکن هم وجود دارد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه این مجتمع باید یک الگو و نمونه برای منطقه باشد، ادامه داد: در کنار این مجتمع نیز شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد آماده واگذاری است که اشتغال چند صد نفری ایجاد می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید این زمین لم‌یزرع به نماد آبادانی تبدیل شود و شهرک و مجتمع مسکونی کارگاهی هر چه سریعتر اجرا و تحویل اهالی شود.

اجرای ۳۸ طرح هادی در روستاهای ملایر

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر نیز اظهار کرد: اولین مجتمع مسکونی کارگاهی (مسکن معیشت‌محور) روستای کرتیل‌آباد احداث می‌شود که طبقه همکف برای فضای کارگاهی و ایجاد اشتغال و طبقات بالا برای فضای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"روح‌الله بهرامی" با بیان اینکه اجرای این پروژه علاوه بر حل مشکل مسکن، برای جوانان روستا اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: ارزش اولیه اراضی تملکی ۱۴۳ میلیارد ریال است که امسال تملک شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مسکونی کارگاهی در قالب ۱۶۴ قطعه و هر کدام به مساحت ۲۳۰، ۳۰۰ و ۲۵۰ مترمربع تعریف شده، بیان کرد: هدف ما این است که این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و واگذار شود.

مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: امروز همچنین فاز دوم بهسازی روستای کرتیل‌آباد افتتاح شد که شامل زیرسازی ۷۰۰ متر و آسفالت پنج هزار مترمربع از معابر روستا با ۱۵ میلیارد ریال است.

بهرامی گفت: بازنگری طرح هادی روستای کرتیل‌آباد نیز انجام و ۲۱۳ واحد مسکن معادل ۸۵ درصد مساکن این روستا مقاوم‌سازی شده که از میانگین استانی و شهرستانی بالاتر است.

وی به وجود ۲۸۲ خانوار و ۲۵۰ واحد مسکونی در این روستا اشاره و بیان کرد: امسال ۳۸ طرح در راستای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان ملایر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha