ثبت افزون بر ۲۵ میلیون تردد بین استانی در محورهای ارتباطی مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان از اول فروردین تا ۳۱ مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، حسن جهانیان روز سه شنبه گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شمار منصوب در محورهای مازندران از ابتدای امسال تا پایان مرداد بیش از ۲۵ میلیون از انواع وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد کاهش داشته و به بیش از پنج میلیون تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در این پنج ماه به طور متوسط در هر ساعت در حدود پنج هزار و ۸۷۵ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

ثبت افزون بر ۲۵ میلیون تردد بین استانی در محورهای ارتباطی مازندران

جهانیان افزود: پر ترددترین محورهای استان رفت و برگشت محورهای ساری به قائمشهر، بابل به آمل، بابل به قائمشهر در طی مرداد ماه سال جاری بوده است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ بوده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استان‌های تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha