۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85590698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۲۰ هزار نفر در درگیری‌های سودان کشته شده‌اند

تهران- ایرنا- مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر در درگیری‌های سودان و آواره و پناهنده شدن ۱۲ میلیون سودانی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه «صدی البلد» مصر، «تدروس آدهانوم گیریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر در درگیری‌های داخلی سودان، گفت که درگیری در سودان باعث آواره شدن شمار زیادی از افراد شده است.

وی در کنفرانس خبری در شهر پورت سودان گفت: ۱۰ میلیون نفر در داخل سودان از خانه و محل زندگی خود آواره شده‌اند و علاوه بر آن ۲ میلیون نفر به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند؛ میزان وضعیت اضطراری شوک‌کننده است و اقدامات کافی برای جلوگیری از درگیری و رفع مشکلات ناشی از جنگ، انجام نشده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: حدود نیمی از جمعیت سودان بالغ بر ۲۵ میلیون نفر نیاز به کمک فوری دارند حال آنکه ۷۰ درصد بخش بهداشت این کشور فعال نیست.

وی خواستار کمک جهانیان به سودان برای خروج از این کابوس شد و بر پایبندی سازمان جهانی بهداشت برای رسیدگی به مشکلات انسانی و بهداشتی فوری در سودان اعم از نبودن امنیت، آوارگی جمعی، وقوع سیل، قحطی و شیوع بیماری، تأکید کرد.

از سوی دیگر دولت سودان اخیرا شمار قربانیان سیل هفته های اخیر در این کشور را ۱۳۲ تن اعلام و تاکید کرد: ۱۲۹ هزار و ۶۵۰ شخص آسیب دیده اند. همچنین شمار منازل تخریب شده به ۱۲ هزار و ۴۲۰ باب و شمار منازل آسیب دیده به ۱۱ هزار و ۴۷۲ باب رسیده است.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به حمیدتی بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشاندن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha