۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85580589
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی استان مرکزی/ طوفان ادامه دارد

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85580589
هشدار هواشناسی استان مرکزی/ طوفان ادامه دارد

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: طوفان گرد و خاک تا پنج روز آتی در نقاط مختلف این استان ادامه دارد.

رضا مرادی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مطابق بررسی‌ها وجود برخی ناپایداری‌های همرفتی در جو سبب افزایش پوشش ابر در آسمان استان مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک محلی و احتمال رگبار پراکنده باران تا روز پنجشنبه خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از روز چهارشنبه با تقویت جریانات شرقی و افزایش سرعت وزش باد در بیابان‌های مرکزی کشور پتانسیل خیزش و انتقال گرد و خاک در استان مرکزی افزایش پیدا می‌کند که موجب کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات در استان خواهد شد و این شرایط حداقل تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس امروز( سه‌شنبه) هشدار زرد شماره ۳۱ در خصوص وزش باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای روزهای چهارشنبه تا شنبه هفته آینده و همچنین برخی ناپایداری‌های همرفتی و وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک محلی و احتمال رگبار برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صادر شده است.

۲۶۲ و نیم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha