۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85580723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۲۰ باب استخر پرورش ماهی در زهک آغاز شد

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85580723
ساخت ۲۰ باب استخر پرورش ماهی در زهک آغاز شد

زاهدان - ایرنا - همزمان با پنجمین روز هفته دولت عملیات ساخت ۲۰ باب استخر پیش‌ساخته پرورش ماهی در شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان شامگاه سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی از این طرح ها گفت: این طرح ها به منظور توسعه فرهنگ آبزی پروری و اشتغال پایدار و ماندگاری مردم در منطقه سیستان با مساعدت و همیاری معاونت‌ امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ، اداره کل شیلات استان و مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

عیسی میرانی شاهرودی افزود: برای احداث این استخر ها ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و در افق اجرای این ۲۰ باب استخر، اشتغال زایی برای ۴۰ نفر از بومیان منطقه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زهک دارای ۷۰۰ باب استخر پرورش ماهی فعال است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

زهک از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha