۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبر: 85580858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۹۰۹ کودک از خدمات بستری رایگان در استان مرکزی بهره‌مند شدند

اراک - ایرنا - رییس بیمارستان تخصصی کودکان امیرکبیر اراک گفت: یک‌هزار و ۹۰۹ کودک زیر هفت سال استان مرکزی از خدمات بستری رایگان با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بهره‌مند شدند.

دکتر «صابر مقدم» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک‌هزار و ۱۰۷ کودک دختر و ۸۰۲ کودک پسر از اردیبهشت امسال از طرح بستری رایگان کودکان استفاده کردند.

وی بیان کرد: ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال برای درمان این کودکان هزینه شد که به طور کامل از محل منابع دولتی تامین و ریالی از خانواده این کودکان دریافت نشد.

رییس بیمارستان تخصصی کودکان امیرکبیر اراک گفت: آنفولانزا، گوارش، مغز و اعصاب، کووید و مشکلات تنفسی از جمله بیماری‌های بود که کودکان به علت آن در بیمارستان بستری و خدمات رایگان دریافت کردند.

دکتر مقدم افزود: ارایه خدمات تشخیصی و درمانی، بستری موقت، اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاه بر اساس تصویب نامه هیات وزیران رایگان است.

وی بیان کرد: هر فردی در هفت سال اول زندگی به بیماری مبتلا می‌شود، که اگر این بیماری‌ها در همان سنین پیشگیری، کنترل و درمان شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها با صرف هزینه‌های بسیار بالا نمی‌شود.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha