استاندار: عامل عقب ماندگی مازندران نبود برنامه توسعه است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با ذکر این نکته که هفته دولت بازنگری مسایل است، گفت: گره ذهنی مسوولان و نبود برنامه‌های دقیق توسعه‌ای، استان را عقب انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ساری افزود: وفاق در حرف نباید باشد و همه باید در عملی شدن شعار دولت چهاردهم هم قسم شویم.

وی به حضور سه نفر از افراد مازندرانی در کابینه دولت وفاق اشاره کرد و گفت: مقولات گردشگری و محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برای این خطه برخوردار است که رییس جمهور در معرفی مسوولان ارشد ،به این حوزه ها تلاش کردند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که برنامه ریزی منطبق با نقشه راه برای مازندران بسیار مهم است، توضیح داد: امروز تنش برق در مازندران نمونه ای از نبود برنامه‌ها منطبق با نقشه راه در این خطه شمالی است.

نوری با تاکید بر این مقوله که رضایت عمومی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید در اعمال و رفتار دولت لمس کنند، گفت: باید واقعیت های عقب ماندگی مازندران را بپذیریم ، معتقدم همه مقصر هستیم، بنابراین همه باید از فرصت امروز نظام جمهوری اسلامی برای رفع موانع توسعه، بهره گیری کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه طرح‌های هفته دولت در استان به عنوان« یادگار ابراهیم» شهید جمهور مورد بهره برداری قرار گرفته است، ادامه داد:برای مازندران نباید کارهای عادی انجام شود ،مازندران استان عادی نیست.

نوری تصریح کرد:استانی که این همه ظرفیت‌های بی نظیر طبیعی دارد و گل فرصت های توسعه ای کشور است ، حضور میلیونی مسافران ، مواهب طبیعی و مرز های مشترک دریایی خارجی ، اما عقب افتادگی آن بسیار زیاد است.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: شهرک های صنعتی استان در حد ناحیه صنعتی باقی مانده است، شهرک بیمارستان سلامت نداریم، ، فرودگاه کاملی نداریم اما بین المللی نام گرفت ، شهرک اقامت کامل گردشگری نداریم ، جاده های مواصلاتی قابل قبولی هم نداریم.

استاندار: عامل عقب ماندگی مازندران نبود برنامه توسعه است

استاندار مازندران تاکید کرد: هفته دولت بازنگری مسایل است ،گره ذهنی و نبود برنامه‌های دقیق توسعه ای ، مازندران را عقب انداخته است،گره ذهنی مازندران این است که همه نظام مسایل دولتی دیده شده است.

وی ادامه داد: البته افراد نااهل زیادی از فرصت سرمایه‌گذاری مازندران سوء استفاده کردند.

نوری گفت: مردم مازندران افرادی بسیار بزرگی هستند ،حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند ، علمای بزرگی تربیت کردند ، دماوند رفیع و دریاچه وسیع دارد، اما رضایتمندی مردم محقق نشد.

استاندار مازندران گفت: الان نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر شده است ، روسای جمهوری این کشور برای خدمت به مردم شهید شدند ، بنابراین همه باید در رضایت عمومی مردم تلاش وافری داشته باشیم.

استاندار: عامل عقب ماندگی مازندران نبود برنامه توسعه است

درآمدهای مردم مازندران با وجود همه ظرفیت‌های اقتصادی اندک است

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار با بیان این که هفته دولت امسال استثنایی بوده است و باید از خدمت دولت رئیس جمهور شهید در استان تقدیر ویژه کرد، گفت: اگرچه خدمات زیادی ارایه می شود ، اما استان با چالش و مشکلات زیادی مواجه بوده و رضایتمندی مردم کمتر محقق شده است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی افزود: زیر ساخت های کشاورزی و گردشگری مازندران ضعیف است ، درآمدهای مردم با وجود همه ظرفیت‌های های اقتصادی در حوزه تجارت خارجی ، کشاورزی و گردشگری بسیار اندک است.

وی ادامه داد: محیط زیست و منابع طبیعی مازندران ثروت ملی است که باید حفاظت شود، اما مشکلات پسماند همچنان تهدید جدی علیه محیط زیست استان است و حتی به مرحله انسانی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha