۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85580952
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رستوران‌های چینی برای بقای خود می‌جنگند

تهران- ایرنا- در پی تداوم رکود اقتصادی در چین، رستوران‌های این کشور برای حفظ بقای خود با چالش‌های بزرگی از جمله کاهش سود یا زیان‌های مالی روبرو هستند، زیرا رقابت در میان چشم‌انداز ضعیف اقتصادی شدت یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، درآمد شرکت‌های خدمات غذایی در پکن طی ۶ ماه گذشته به ۱۸۰ میلیون یوان (۲۵ میلیون دلار آمریکا) کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش ۸۸.۸ درصدی است.

به گفته اداره آمار شهرداری پکن، حاشیه سود، که معیاری برای سنجش سودآوری شرکت‌هاست، نیز به ۰.۳۷ درصد کاهش یافته است.

پنگ پنگ رئیس اجرایی انجمن اصلاحات گوانگدونگ درهمین راستا، اظهار داشت: جنگ قیمت‌ها بازتاب‌دهنده روند گسترده‌تری از کاهش مصرف است، زیرا ساکنان با کاهش درآمد و چشم‌انداز نامطمئن مواجه‌اند، که به کاهش هزینه‌ها در غذا منجر می‌شود.

وی افزود: رقابت قیمتی در بخش غذا و نوشیدنی ادامه خواهد داشت تا زمانی که تقاضای داخلی پایین باقی بماند و ساکنان نتوانند به شرایط اقتصادی پایدار امیدوار باشند.

خرده‌فروشی نیز در چین از ماه مارس (اردیبهشت/خرداد) شاهد رشد اندکی است و در حالی که تورم مصرف‌کننده حدود ۱۵ ماه متوالی نزدیک به صفر بوده، نگرانی‌ها در مورد تورم منفی احتمالی را افزایش داده است.

در برنامه موبایلی مِی‌توان (meituan که به چینی 美团 نوشته می شود)، بهای پرداختی یک برگر در برخی رستوران‌ها ۱۹.۹ یوان (۲.۸ دلار آمریکا) شده است.

استارباکس، برند پیشرو قهوه در جهان نیز یک ست نوشیدنی به قیمت ۱۹ یوان و ۹ مائو (معادل حدودی ۲ دلار و ۸۰ سنت آمریکا) معرفی کرده است که حدود نصف قیمت محصولات عادی آن است.

پنگ از دولت‌های محلی و انجمن‌های صنعتی خواسته است تا مقرراتی برای متوقف کردن جنگ قیمتی موجود وضع کنند.

رئیس اجرایی انجمن اصلاحات گوانگدونگ تاکید دار که بهترین راه‌حل همچنان احیای اقتصاد داخلی است.

زنجیره رستوران‌های معروف تایوانی دین تای فونگ هم روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۴ رستوران خود را در شهرهای چین از جمله در پکن و تیان‌جین تا پایان ماه مهر تعطیل می‌کند.

بر اساس اطلاعات پلتفرم کسب و کار خرده‌فروشی لینک‌شاپ (Linkshop) مستقر در ججیانگ، دست‌کم ۷۴ برند غذایی و نوشیدنی در چین در ۶ ماه گذشته اعلام کرده‌اند که بیش از ۴۰۰ فروشگاه خود را تعطیل می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha