زمینه آزادی ۲۸ زندانی مالی در ستاد دیه اردبیل فراهم شد

اردبیل - ایرنا - مدیر ستاد دیه استان اردبیل از آزادی ۲۸ زندانی جرائم غیرعمد و مالی با محکومیت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال، با حضور مقام قضایی، خیران و اعضای هیئت امنای ستاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کریم الله محبوبی روز چهارشنبه در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: امسال زمینه آزادی ۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد و مالی، شامل هفت زن و ۱۳۱ مرد با تلاش ستاد دیه فراهم شده که محکومیت ۹۱ درصد آنها مالی، ۴۶ درصد مهریه و چند نفر صدمه جانی و قتل غیرعمد بوده است.

وی افزود: بدهی ۱۳۸ زندانی آزاد شده در سال جاری بیش از سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که از ناحیه ستاد دیه، گذشت شکات، آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه تامین شده است.

مدیر ستاد دیه استان اردبیل ادامه داد: ۹۵ درصد بدهی محکومین جرائم مالی از ناحیه آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی و گذشت شکات تامین می‌شود و ستاد دیه استان برای تامین نظر و جلب رضایت شکات تلاش می‌کند.

خبرنگاران نذر آزادی زندانیان مالی را ترویج کرده اند

معاون دادگستری اردبیل نیز در این جلسه، نقش رسانه‌ها و خبرنگاران را در تبیین عمدی نبودن جرم محکومان مالی مهم دانست و گفت: اطلاع رسانی اصحاب خبر سبب فرهنگ سازی شده و نذر آزادسازی زندانیان در استان اردبیل ترویج یافته است.

یوسف خدادادی افزود: مردم، برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی هزینه ختم اموات، فیش حج و ثلث اموال خود را اختصاص می‌دهند و این رفتارهای نیک با کوشش خبرنگاران محقق شده است.

وی همچنین تلاش ستاد دیه استان اردبیل برای جلب نظر و گذشت شکات به مبلغ ۶۸۰ میلیارد ریال را بسیار ارزشمند کرد و از خیران همکاری کننده با ستاد دیه قدردانی کرد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha