نیکوکاران خراسان شمالی ۱۷۲ زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: نیکوکاران این استان در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۶۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

محمد اسماعیل حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زندانیان ۹۰۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که به دلیل ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها تحمل حبس می کردند.

وی افزود: ستاد دیه استان با کمک خیران ۷۲ میلیارد ریال برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد کمک کردند که مابقی بدهی نیز با آورده زندانی، پذیرش اعسار، دریافت وام و بخش زیادی گذشت شکات تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی میزان گذشت شکات برای آزادی این تعداد زندانی را ۴۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: گذشت شکات کمک بسیاری شایانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مابقی بدهی ۳۶۰ میلیارد ریال اعسار، ۲۵ میلیارد ریال آورده زندانیان و بیش از ۱۷ میلیارد ریال نیز پرداخت وام به آنان بوده است.

حاتمی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینک نیز حدود ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال در زندان های این استان تحمل حبس می کنند که چشم انتظار خیران هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی افزود: نیکوکاران پارسال نیز ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۸۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha