۱۵۶ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: زمینه آزادی ۱۵۶ محکوم جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان با کمک‌های نیکوکاران نیک‌اندیش و ستاد مردمی دیه از ابتدای سال جاری تاکنون فراهم شده است.

کریم‌الله محبوبی اُناری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۸ جشن گلریزان در سال جاری با هدف آزادسازی این تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مجموع مبلغ محکومیت و یا بدهی سه هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۱۵ ریال برگزار شده است.

وی افزود: ۹۸۱ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۹۹۱ ریال از مبلغ مورد اشاره با تلاش همکاران ستاد مردمی دیه استان اردبیل به رضایت و گذشت شاکیان ختم شد و ۸۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۰۵ ریال نیز آورده خود مددجویان بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل تشریح کرد: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت مسئولان و مقام‌های قضایی مبلغ ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۱۱ ریال اعسار و تقسیط و ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۸۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان اردبیل از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران، ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور و ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز از محل پرداختی سایر نهادها مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای آزادی ۱۵۶ زندانی مورد اشاره جمع‌آوری شد.

محبوبی اُناری عنوان کرد: علاوه بر این موارد ، همکاران ۳۱ نفر را نیز که در مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی ۵۶۸ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۳۹ ریال داشتند، با مشاوره‌ و مددکاری اجتماعی و قضایی آزاد کردند.

به گفته وی، ۱۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های استان اردبیل سپری می‌کنند نیز در شرف آزادی هستند و به‌زودی از زندان‌ها آزاد خواهند شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل ادامه داد: مردم شریف و ولایتمدار استان اردبیل از روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ تا کنون حرکت ارزشمندی را آغاز کردند، مبنی بر اینکه هزینه احسان درگذشتگان خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: در همین راستا با همت ۳۳ خانواده و اهدای بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال و حمایت نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل زمینه آزادی ۱۱۳ محکوم جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان فراهم شده است.

محبوبی اُناری با قدردانی از همت بلند نیکوکاران نیک‌اندیش خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha