رایزنی دانشگاه‌های ایران برای جذب دانشجویان اندونزی

تهران- ایرنا- رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیای شرقی از رایزنی‌های فشرده برای جذب دانشجویان اندونزی در قالب برنامه «تحصیل در ایران» خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، محسن صراف به حضور قدرتمند دانشگاه‌های ایران در جنوب شرق آسیا اشاره کرد و گفت: ۱۲ دانشگاه ایران در قالب برنامه «تحصیل در ایران» و شرکت در نمایشگاه‌های آموزش عالی اندونزی برای معرفی توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های کشورمان در جذب دانشجویان اندونزی ملاقات‌ها و رایزنی های فشرده‌ای را آغاز کرد.


رایزن علمی منطقه جنوب شرق آسیا در خصوص دیدار با مقامات دانشگاه جامع سوماترای شمالی افزود: حرکت مشترک دانشگاهای دو کشور در حوزه تمدن سازی و حل مشکلات اجتماعی بستری مناسب برای این همکاری است.
صراف تقویت سطح آموزشی و رقابت در سطح جهانی را لازمه مشارکت های کشورهای اسلامی در حوزه آموزش عالی برشمرد و این را منوط به گفت‌وگو و تبادلات علمی دانشجویی و اساتید دو کشور کرد.

اجلاس شبکه آموزش عالی منطقه شرق آسیا، از ۶ تا ۱۲ شهریور ماه در اندونزی در حال برگزاری است. مشارکت ایران در این اجلاس با هدف همکاری‌های راهبردی علمی- آموزشی با اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان، تنوع‌بخشی به جامعه دانشجویان بین‌المللی کشور و معرفی جاذبه‌های تحصیلی ایران به‌منظور جذب دانشجویان آن منطقه و شبکه‌سازی با مؤسسات آموزش عالی منطقه شرق آسیا صورت گرفته است.

حضور در نمایشگاه‌های تحصیلی ایالت‌های مختلف اندونزی، شرکت در اجلاس شبکه آموزش عالی منطقه شرق آسیا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی_ آموزشی در این سفر پیش‌بینی شده است که سازمان امور دانشجویان کشور در راستای برنامه ملی تحصیل در ایران (Study in Iran) حامی اصلی این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha