۷۰۲ واحد تولیدی و خدماتی آذربایجان‌شرقی احیا شد

مراغه- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در سه سال گذشته ۷۰۲ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی راکد و غیرفعال استان احیا شد که از جمله آنها می‌توان ماشین‌سازی تبریز اشاره کرد. 

به گزارش ایرنا «تراب محمدی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد تولید فیلم تک‌لایه از پلی‌اتیلن در مراغه افزود: احیای واحدهای راکد و تزریق اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام در حقیقت از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم بود.

۷۰۲ واحد تولیدی و خدماتی آذربایجان‌شرقی احیا شد
محمدی: دولت چهاردهم هم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای کارخانجات راکد را در دستور کار دارد

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد باقیمانده از عملیات اجرایی سد «قیزقلعه‌سی» در دولت سیزدهم تکمیل شد، اضافه کرد: با افتتاح این سد ۲۰ هزار هکتار از اراضی منطقه در مرحله نخست زیر کشت قرار می‌گیرد.

«محمدی» با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم هم با تاکید رییس‌جمهور، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای کارخانجات راکد را در دستور کار دارد، افزود: آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم مقام اول واحدهای ایجادی را هم کسب کرد و اکنون بالغ بر ۲ هزار واحد صنعتی در حال ایجاد است.

وی رفع موانع سرمایه‌گذاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: این موانع با ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری کاهش یافته است اما هنوز هم در سطوح کارشناسی با مشکلات و موانعی مواجه هستیم و بر همین اساس تمامی ادارات باید نظارت و پیگیری را تقویت کنند.

«محمدی» با بیان اینکه واحد پیگیری دستورها در استانداری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شده، افزود: این واحد در فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف از جمله در مراغه هم باید راه‌اندازی شود.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای اشتغالزایی کشور باشد، افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدون‌شک به این نظام و کشور متعهد هستند که سرمایه خود را برای تولید داخلی صرف می‌کنند و بر همین اساس همه باید کمک کنند تا فرصت‌های شغلی از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید ایجاد شود.

«محمدی» با بیان اینکه تنگ‌نظری در برابر سرمایه‌گذاری توجیهی ندارد، اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا سرمایه‌گذاران با کمترین معطلی بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید، بانک‌ها هم از حالت انقباظی خارج شوند و از طریق پشتیبانی مالی بتوانند تولید را تسهیل کنند.

«محمدی» با اشاره به اینکه انتقال درآمد مالیاتی مس سونگون به آذربایجان‌شرقی می‌تواند زمینه را برای اعطای تسهیلات و رونق اقتصادی فراهم کند، بیان کرد: علاوه بر آن ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید مرحله سوم و چهارم کنسانتره و مرحله اول تولید شمش مس در مس سونگون در حال اجراست تا در فاز اول سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره مس تولید شود.

وی از روسای دستگاه‌های اجرایی استان نیز خواست تا موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران را رفع کرده و از آنان به عنوان سرداران توسعه کشور حمایت کنند.

وی این را هم بیان کرد: آذربایجان‌شرقی از استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود و در زمینه‌های مختلف تولیدی از جمله در صنایع فولادی، غذایی و قطعه‌سازی پیشرو است.

«محمدی» همچنین با قدردانی از تلاش‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز بیان کرد: وی در سایه پیگیری‌های ۲ ماه اخیر نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌سازی، آبرسانی و شهرک‌سازی شهرستان جذب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۷ شهرک صنعتی و پنج هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی فعال است، ابراز امیدواری کرد که مراغه هم در حوزه صنعت عقب‌ماندگی خودش را جبران کند.

به گزارش ایرنا در این آیین واحد تولید فیلم تک‌لایه از پلی اتیلن ترفنالات با هزار و ۸۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۳ نفر در شهرک صنعتی مراغه به بهره‌برداری رسید.

همچنین واحد تولید دستکش نخی و روکش‌دار نیز با ۸۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مستقیم برای چهار نفر با حضور سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

علاوه بر این واحدهای صنعتی، امروز طرح بسته‌بندی انواع گوشت و تبدیل ضایعات به پودر گوشت نیز به عنوان ۲ طرح حوزه دامپزشکی مراغه افتتاح شد.

۷۰۲ واحد تولیدی و خدماتی آذربایجان‌شرقی احیا شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha