۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85581647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایران و عراق در برگزاری اربعین حسینی امسال هماهنگی خوبی داشتند

اهواز- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به هماهنگی خوب ایران و عراق در برگزاری اربعین حسینی امسال و همچنین عبور یک میلیون و ۲۵۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان گفت: ۳۴ درصد کل زائران آیین اربعین حسینی امسال از مرزهای استان عبور کردند.

به گزارش ایرنا ولی‌الله حیاتی چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری بیان کرد: بعد از اربعین سال گذشته، نشست های ستاد اربعین استان برای تامین تمهیدات لازم و رفع نواقص و آسیب شناسی تشکیل شد.

وی با اشاره به تامین امکانات لازم زائران حسینی ادامه داد: در آیین اربعین حسینی امسال ۲۰ میلیون بطری آب معدنی و ۱۰ میلیون قرص نان در بین زائران توزیع شد.

اتاق عملیات مشترک نیروی قدس و حشد الشعبی برای برگزاری هرچه بهتر اربعین

حیاتی اظهار کرد: ویژگی اربعین حسینی امسال نسبت به سال‌های گذشته ارتباط هماهنگ و تنگاتنگ مسئولان ایران و کشور عراق بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان افزود: اتاق عملیات مشترکی با نیروی قدس و حشد الشعبی عراق برای رفع مشکلات مرزها استان در ایام اربعین امسال تشکیل شد.

وی گفت: ۴۷ ران قطار برای جابه‌جایی ۲۰۰ هزار نفر زائر از شلمچه تا خرمشهر انجام شد.

حیاتی با بیان اینکه امنیت زائران در مرزها با برگزاری ۱۰ جلسه شورای تامین کنترل و صیانت شد تصریح کرد: امسال پارکینگ‌های مرزهای استان‌مجهز به کنترل الکترونیکی بودند به گونه‌ای که هیج سرقتی در پارکینگ‌ها رخ نداد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اظهار کرد: روزانه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای استان جابجایی زائران را انجام می‌دادند.

به گزارش ایرنا، آیین‌ اربعین حسینی هرساله در خوزستان با حضور هزاران زائر حسینی از اول ماه صفر آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha