رییس پلیس راه خوزستان: توقف زائران در مواکب بین راهی، کاهش حوادث رانندگی را درپی دارد

اهواز - ایرنا - رییس پلیس راه خوزستان گفت: از زائران تقاضا داریم برای جلوگیری از بروز تصادف، در مواکب بین راهی مسیر برگشت توقف کرده و استراحت کنند.

سرهنگ سعید رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در مرز چذابه بیان کرد: باید از ظرفیت یگان‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر، راهداری، آتش‌نشانی، فرمانداران و بخشداران استفاده کرد تا از بروز سانحه رانندگی جلوگیری شود.

وی افزود: تا حد امکان از ادامه حرکت رانندگان با خواب آلودگی جلوگیری خواهد شد و در برخورد با متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی کاملا سخت گیرانه عمل می‌کنیم.

رییس پلیس راه خوزستان به اجرای طرح توقف حرکت در برخی از نقاط حادثه خیز راه های استان تاکید کرد و گفت: با این اقدام سعی می‌کنیم، محیط و شرایط ایمنی را برای تردد زائران ایجاد کنیم.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز در رانندگی را ضروری دانست و افزود: آمار تصادفات استان نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی برابر است ولی از آنجا که بیشتر سوانح رانندگی در موج برگشت زائران اتفاق می افتد تمام تمهیدات لازم را اتخاذ کردیم.

سرهنگ‌ رحیمی گفت: وجود یک فوتی در حوادث رانندگی برای ما نگران‌کننده است لذا امیدوارم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و همکاری رانندگان، حادثه رانندگی در محورها نداشته باشیم.

وی افزود: سعی کردیم از طریق ارتباط با زائران و ارائه بروشور آموزشی، نکات و ملاحظات رانندگی را گوش‌زد کنیم همچنین با نصب بنرهای هشدار دهنده در پارکینگ‌های مرزی، تا حدی رانندگان را آگاه کنیم.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی یکی از مولفه‌های اثربخش در حوادث رانندگی است که قابل سنجش و اندازه‌گیری برای پلیس نیست.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از تصادفات حوزه جاده‌ای متاثر از خستگی و خواب آلودگی است افزود: در کنار این موارد باید سرعت غیرمجاز، عدم سبقت و استفاده از کمربند ایمنی نیز توسط رانندگان رعایت شود.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha