۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85581673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد افزایش یابد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: باید با اطلاع رسانی کمک‌های صورت گرفته و فرهنگسازی برای افزایش کمک‌ مردم جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان زنجان، افزود: طبق قانون برای یک مجرم، مجازاتی تعیین شده است که باید آن را متحمل شود اما اصلاحی که در محیط زندان برای او صورت می گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح و تربیت برای زندانیان بسیار مهم است، اضافه کرد: هنوز بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوزه رفع نشده است اما طی ۱۰ سال گذشته قوه قضائیه و مجموعه امور زندان ها اقدامات خوبی را در این زمینه آغاز کرده اند.

امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه ارائه خدمت در سازمان زندان ها تنها به شخص زندانی منحصر نیست، بلکه خانواده او را نیز در بر می گیرد، اضافه کرد:باید به گونه‌ای اقدام شود که خانواده یک زندانی کمترین آسیب پذیری را متحمل شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای جمع آوری کمک‌های مردمی، گفت:در اوایل برگزاری این جلسات برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان ۸۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد ولی در چهار سال گذشته با همکاری رسانه‌ها میزان کمک ها روند صعودی گرفت .

خاتمی با بیان اینکه تاکنون با همکاری ستاد مردمی دیه و اطلاع رسانی صورت گرفته، میزان کمک ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی به ۱۴۵ میلیارد ریال رسیده است،گفت: این اطلاع رسانی ها در بین عموم مردم اثرگذاری بالایی دارد و این روند باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی بزرگ و ارزشمند محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد: مدیر جدید امور زندان های استان بتواند مشکلات را کاهش دهد.

خاتمی در ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را یادآور شد و گفت: اغلب شهدای غزه را کودکان و زنان تشکیل می دهند که مجامع بین المللی اعلام کردند تعدادی از آنان زیر آوار مدفون شدند و عده ای دیگر به دلیل گرسنگی جان خود را از دست دادند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم غزه انسان هستند و اسرائیل جنایات متعددی را علیه آنها مرتکب شده است، گفت: مشاهده جنایات هولناک رژیم صهیونیستی دل هر انسانی را به درد می آورد.

مدیرکل جدید امور زندان های استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه نظام زندان‌بانی کشور مبتنی بر آموزه های دینی، اخلاقی و انسانی است، گفت: زندان ها در کنار ماموریت ها، اصلاح و تربیت مددجویان تحت پوشش را نیز برعهده دارند و این مهم رسالت و ماموریت اصلی سازمان زندانهاست که بازسازی مجرم و بزهکار را رقم می زند.

سید مجتبی حسینی افزود: نگاه حاکمیت نظام اسلامی به زندانی امروز نسبت به زندانبانی بین المللی فاصله زیادی دارد و این رویکرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سیستم تشکیلات قضایی شکل گرفته است.

وی، رویکرد کنونی را انسان محور، معتقد بر تکریم زندانیان عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریت کنونی سازمان زندان های کشور مدیریت در این مجموعه با توجه به سختی کار باید بر مدار دانایی و عقلانیت باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه در این دوره، اولویت ها و سیاست های خوبی برگرفته از سند تحول قضایی تبیین و به ادارات کل استان ها ابلاغ شده است ، خاطر نشان کرد: همه بر این باور هستند با استفاده از روش های نوین و علمی زندانبانی در سایه حمایت ها و پشتوانه مراجع قضایی باید برای توسعه کمی و کیفی فرآیندهای زمینه ساز اصلاح زندانی اقدام شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha