فرایند انتقال زندان زنجان به خارج از محدوده شهری تسریع شود

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در دوره جدید مدیریت سازمان زندان‌های استان، انتظار می‌رود فرآیند انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از محدوده شهری تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی برحق روز یکشنبه در دیدار سید مجتبی حسینی مدیرکل جدید اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت انتقال زندان از داخل شهر به بیرون از محدوه شهری، افزود: این پروژه ملی دارای ابعاد مختلف و بزرگی بوده که مقدمات آن انجام شده است و امیدواریم با تعامل دستگاه های دیگر به زودی شاهد انتقال زندان مرکزی زنجان از داخل محدوده شهری باشیم.

وی گفت:پس از واگذاری زمین زندان جدید که به همت استانداری زنجان و برخی مسئولان مرتبط انجام شد، با تلاش‌های شبانه روزی و پیگیری‌های جدی، انتقال زندان‌های مرکز زنجان به عنوان طرح ملی اولویت‌دار به تصویب رسیده است.

فرجی برحق در ادامه بر تعامل و همکاری بیشتر دادگستری استان با اداره زندانها در جهت کاهش آمار زندانیان و استفاده از مجازتهای جایگزین حبس تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان کسب رتبه های برتر کشوری دستگاه قضایی استان در حوزه های مختلف در سال گذشته را مرهون زحمات و تلاشهای همه اعضای دستگاه قضایی استان برشمرد و افزود: اداره ثبت اسناد، بازرسی استان و دادستانی مرکز استان رتبه های برتر کشوری را کسب کردند که نشان دهنده انجام وظایف و تعامل سازنده دستگاه قضایی استان است.

وی گفت: انتظار می رود که اداره زندانها با مدیر جدید که دارای تجربیات ارزنده و کارنامه موفقی هستند گام های بلندی را برای تحقق اهداف و رسالت های سازمانی بردارند.

فرجی برحق، ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ برای جمع آوری معتادان متجاهر را یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی برشمرد و گفت: اداره زندانهای استان می تواند برای تکمیل و راه اندازی سریعتر این اردوگاه و کاهش آماری معتادان داخل زندان و بهبود، اشتغال و جلوگیری از برگشت دوباره این افراد به جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه این دیدار رئیس کل دادگستری استان زنجان، دادستان مرکز و قضات دادسرای زنجان با حضور در زندان مرکزی با زندانیان زندان دیدار و به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha