۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۳۹
کد خبر: 85581787
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳۶ طرح منابع طبیعی در کشور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

شیراز- ایرنا- رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف در این عرصه اصلی‌ترین برنامه دولت است گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۳۶ پروژه منابع طبیعی به ارزش چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در کشور افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن وحید چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌های زرین‌دشت، داراب و فسا افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت ویژه و با جدیت بیشتر در دستور کار بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته اجرا و تکمیل این طرح‌ها می‌بایست بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

رییس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور ادامه داد: اجرای درست پروژه‌های آبخیزداری یکی از مهمترین راهکارهای عبور از چالش‌ها و بحران‌های مختلف در حوزه منابع طبیعی است و با افزایش این پروژه‌ها افزون بر حفاظت خاک و توسعه منابع طبیعی می‌توان به بهبود درآمد و اشتغال بومی‌های مناطق نیز کمک کرد.

او با تاکید بر انجام پروژه‌های آبخیزداری جدید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی گفت: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با اولویت و به صورت ویژه در دستور کار است.

وحید اضافه کرد: در طول برنامه هفتم طرح‌های مختلف دیگری از جمله اجرای طرح‌های حفاظت و احیاء مراتع، جلوگیری از روند افزایشی کانون‌های فرسایش بادی و کاهش ۲۰ درصدی فرسایش این کانون‌ها و اجرای طرح مدیریت جنگلهای زاگرس با هدف افزایش ضریب ۲۰ درصدی حفاظت از این جنگل‌ها انجام خواهد شد.

رییس سازمان منابع طبیعی کشور از اجرای عملیات آبخیزداری در طول برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: قرار است ۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در عرصه‌های منابع طبیعی کشور انجام شود.

او ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان فارس بویژه حوزه‌های سیل خیز شهرستان داراب ابراز کرد: با هماهنگی و انسجام بین دستگاهی مباحث مربوط به توسعه روستایی بویژه اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوزه آبخیز این شهرستان بویژه محدوده روستای زین آباد مورد حل و فصل قرار خواهد گرفت.

بازدید از نهالستان شهید بهرام نیا شهرستان فسا، کلنگ‌زنی پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک زین‌آباد بخش جنت شهرستان داراب، طرح گزکاری شهرستان زرین دشت و زراعت چوب روستای بانوی بخش مرکزی شهرستان داراب و نیز افتتاح پارک جنگلی حاشیه زمین چمن روستای آب شیب و روستای هیربدان شهرستان داراب از مهمترین برنامه‌های سفر ۲روزه رییس سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور و هیات همراه به فارس بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha