ذخیره ۶۰ میلیون مترمکعب آب بارندگی در سازه‌های آبخیزداری فارس

شیراز-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: درپی بارش های اخیر در بندهای آبخیزداری نقاط مختلف شهرستان‌های استان ۶۰ میلیون متر مکعب آب جمع‌آوری و ذخیره شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اله مرادی دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ۴۵۵ بند و سازه‌های آبخیزداری در ۲۷ شهرستان استان از جریان‌های سطحی و روان، آبها را استحصال و ذخیره کرده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس ادامه داد: شهرستان‌های ممسنی، اقلید، فیروزآباد، فسا و سپیدان بیشترین حجم آبگیری را ثبت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری افزون بر استحصال آب نقش مهمی در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته به نحوی که در این سامانه‌ بارشی هیچ سیل مخربی در استان گزارش نشد.

مرادی افزود: آبگیری این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک وکاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی وزیر بنایی، منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه‌ها و قنوات در این مناطق شده و اثرات قابل‌توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستاها و دیگر مناطق زیر دست دارد.

در استان فارس بیش از ۴۰۰طرح آبخیزداری و آبخوانداری و ۵۰ طرح پخش سیلاب وجود دارد که هرکدام از این طرح‌ها شامل ۱۰ تا ۱۲۰ سازه آبخیزداری از انواع مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha