۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85582046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان زنجان ابری می‌شود

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85582046
آسمان زنجان ابری می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان مناطق شمالی و ارتفاعات استان به خصوص از بعدازظهر امروز /پنجشنبه/ ابری می‌شود.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان اغلب مناطق استان و به خصوص در ارتفاعات از اواخر وقت امروز با رگبارهای خفیف و پراکنده همراه می‌شود.

وی یادآور شد: از فردا شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم می شود و آسمان استان تا اواسط هفته آینده صاف خواهد بود.

قدیمی اظهار داشت: طی روزهای پیش رو در ساعات بعدازظهر همچنان سرعت وزش باد افزایش می یابد و به خصوص بعدازظهر امروز شدت آن به آستانه نسبتا شدید می رسد.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان، ادامه داد: تا فردا /جمعه/ هوای خنکی در استان مستقر خواهد بود و از اوایل هفته آینده دوباره افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت.

قدیمی گفت:‌ طی شبانه روز گذشته شهر سلطانیه با ۱۳ درجه و منطقه "فیله خاصه" با ۳۹ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی افزود:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۱ درجه، ابهر و خرمدره ۱۸ و ۳۱ درجه ، آب‌بر ۲۲ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۱ درجه و ایجرود ۱۷ تا ۳۳ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha