رکورد تولید و خرید گندم در استان مرکزی شکسته شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: رکورد تولید و خرید تضمینی گندم این استان در فصل خرید امسال شکسته شد و میزان خرید ۴۳۰ هزار تنی گندم که تاکنون محقق شده، حداقل در ۳۰ سال گذشته استان بی‌سابقه است.

«علی صفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجموع تولید گندم استان مرکزی در سال جاری ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: این میزان گندم در سطح ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان مرکزی تولید شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: میزان رشد تولید گندم کشور در سال جاری ۱۶ درصد است اما در سرزمین آفتاب بیش از ۷۰ درصد است که در جای خود بی‌سابقه است.

صفری بیان کرد: استان مرکزی در افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری استان سوم کشور شد و در کنار استان‌های خوزستان و فارس قرار گرفت.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را از جمله دلایل افزایش تولید گندم در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی در استان اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، ارائه آموزش‌های کاربردی به کشاورزان و فروش ماشین‌آلات کشاورزی با تخفیفات ویژه به فعالان این عرصه را از جمله محورهای طرح جهش تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha