بیش از ۵۱ هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کرمانشاه بهره‌مند شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۵۱ هزار و ۳۸۴ زائر از خدمات عام المنفعه و متنوع این جمعیت در ایام اربعین حسینی بهره‌مند شدند.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همسو و همگام با سایر سازمان ها و دستگاه های خدمات‌رسان استان حداکثر توان و ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در کنار ماموریت های اصلی خود را بکار گرفت و توانست در طول این رویداد معنوی خدمات متنوعی را در بخش های مختلف و متناسب با نیاز زائرین در کنار ماموریت اصلی امداد و نجات خود به انجام برساند.

وی افزود: در حوزه خدمات امدادی طی این مدت ۸۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند، ۱۷ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند، یک هزار و ۳۲۸ نفر تحت مراقبت سلامت قرار گرفتند ، ۱۳۴ نفر اسکان یافتند و در حوزه غیرامدادی نیز ۴۹ هزار و ۸۲۰ نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه عملیاتی نیز امدادگران این جمعیت در مجموع ۸۹ فقره عملیات را انجام دادند که از این تعداد ۲۲ عملیات جاده ای بود که براثر آن ۱۶۰ نفر مصدوم شدند و از این تعداد نیز ۸۵ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند و برای ۲۶ مصدوم و ۱۱ فوتی عملیات رهاسازی انجام شد ضمن آنکه ۵۴ مصدوم و ۲ فوتی از عراق به کشور انتقال یافته و ۱۳۴ نفر نیز اسکان داده شدند.

بیش از ۵۱ هزار زائر اربعین از خدمات هلال احمر کرمانشاه بهره‌مند شدند

محمدی افزود: ۴۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار از کنگاور تا مرز خسروی در استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال کار خدمت‌رسانی و کمک به زائران اربعین را در استان برعهده داشتند که تعداد این پایگاه ها از ۳۰ مورد در پارسال به ۴۷ پایگاه در سال جاری افزایش یافت.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه شامل تیم های عملیاتی، پشتیبانی، توانای بانوان مستقر در پایگاه های هلال احمر از نقطه ورودی استان کنگاور، جاده های استان و مرز خسروی به زائران اربعین خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کارگیری تیم های داوطلبانه جوانان، صحاب و سحر جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در رویداد اربعین، گفت: این جوانان در کنار مربیان خود، روزانه به آموزش های کمک های اولیه زوار مانند راهکارهای برخورد با فرد گرما زده در پشت گیت های خروج یا محل اسکان و انتظار آنان، توزیع دفترک های کمک های اولیه و کمک به زوار اربعین می پردازند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۴۳ هزار نفر داوطلب جوان و امدادگر با این جمعیت به صورت فعالانه مشارکت دارند که در زمینه های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، امدادی و خدمات بشر دوستانه فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha