۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85582323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابلاغ آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85582323
ابلاغ آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین

خرم آباد _ ایرنا _ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین در راستای توسعه مهارت آموزی و حمایت از این افراد ابِلاغ شده‌است‌.

به گزارش ایرنا، ابراهیم نعیمی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین نشست رؤسای ادارات تغذیه و سراهای دانشجویی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان جامعه دانشگاهی بدون مهارت دانشجویان آموخته می شوند، در این راستا آئین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین تدوین شده است.

وی اظهار داشت: برخی از دانشجویان نیز متناسب با رشته های تحصیلی و حتی غیر مرتبط با رشته تحصیلی دارای مهارت هایی هستند که امکان درآمدزایی دارند ، اگر این افراد مهارت ها را حتی به یک نفر دیگر آموزش دهند، طیف وسیعی از دانشجویان مهارت کسب می کنند و این آئین نامه در این راستا به زودی ابلاغ می شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: این دانشجویان با تامین فضای مورد نیاز و تسهیلات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

نعیمی با تاکید بر لزوم سلامت دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان ورودی دانشگاه ها در بدو ورود با پرسشنامه ۵۲ سوالی غربالگری سلامت شده و در هشت طبقه دسته بندی می شوند.

وی با اشاره به شناسایی اختلالات دانشجویان در بدو ورود گفت: افراد دارای زمینه اختلال خود آسیب رسانی به مراکز مشاوره معرفی و با پرونده سلامت مورد پیگیری قرار می گیرند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: در راستای کسب مهارت های رفتاری و توانمندسازی در دوره های مهارتی زندگی سالم دانشجویی دوره ها و کارگاه هایی تشکیل می شود که سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کارگاه آموزشی در دوره‌های مختلف مهارت زندگی در این زمینه تشکیل شد.

نعیمی ادامه داد: جشنواره سلامت با هدف گفتمان سازی ارتقا سواد سلامت در جامعه دانشجویی طراحی شده است و در چهار بعد سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بعنوان مسابقه طراحی شد.

وی عنوان کرد: تاکنون این جشنواره در ۲ مرحله برگزار و اختتامیه ۱۰ مهرماه سالجاری با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور ماه انجام می‌شود و جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های وزارت علوم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

نعیمی اضافه کرد: آماده سازی خوابگاه و سلف برای حضور دانشجویان و بررسی چالش‌های احتمالی و آئین نامه های جامع اسکان و تغذیه در این نشست انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظام باید مسائلی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند را متناسب با شرایط و با هماهنگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم رفع کند تا با کیفیت مناسب پذیرای دانشجویان باشند.

نعیمی اظهار داشت: متناسب با این مسائل در حوزه سراهای دانشجویی، تغذیه، بهداشت و سلامت و نحوه تعامل موثر با دانشجویان دوره هایی را برای توانمندسازی و ارتقاء همکاران در دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا با آمادگی کامل در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و دانشگاه را برای پذیرش مطلوب دانشجویان مهیا سازند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه عنوان که خوابگاه‌های دانشجویی به سراهای دانشجویی در حال تغییر هستند، افزود: زمانی که از سراهای دانشجویی صحبت می‌کنیم در حقیقت به دنبال محیطی آرامش بخش و شادی آفرینی هستیم که استانداردهای لازم را برای سکونت مطلوب، آسایش و رفاه، ارتقاء سلامت جسمانی و روانی، فوق برنامه و برنامه‌های فرهنگی داشته باشد.

نعیمی بیان کرد: در حوزه ورزش دانشگاهی برنامه ها و مسابقات متعددی در طول سال تحصیلی با هدف ارتقای تندرستی و ایجاد فضای پرشور و نشاط دانشجویی در دانشگاه ها اجرا می شود و مهمترین این برنامه ها برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی در طول سال در دانشگاه‌هاست، علاوه بر این المپیادها یک المپیاد دیگری تحت عنوان المپیاد ورزش های فناورانه دانشجویی نیز طراحی شده است که در سه بخش فناوری و نوآوری در ورزش، رباتیک، دیجیتال و فیجیتال با ۲۲ رشته مرتبط و جذاب را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: این المپیاد در شهریور و تا نیمه مهرماه در مرحله دانشگاهی و پس از آن مرحله استانی و ملی را در پی خواهد داشت‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha