افزایش مسولیت پذیری اجتماعی دانشجویان از اولویت‌های مهم وزارت علوم است

خرم آباد - ایرنا - معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارتقای سطح مسولیت پذیری اجتماعی و ابعاد شخصیتی دانشجویان از اولویت های این سازمان است.

به گزارش ایرنا ابراهیم نعیمی روز پنجشنبه در نشست روسای امور تغذیه و سراهای دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه لرستان بیان کرد: کشور در حال تغییرات اجتماعی و خانوادگی بوده و بعد خانوار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند بیان کرد: کاهش بعد خانوار باعث شده دانشجویان مهارت های ساده برای زیستن را نداشته باشند و والدین چالش های تک فرزند را خودشان حل می کنند.

وی اظهار داشت:خانواده های دارای تک فرزند از ۹ مولفه کیفیت زندگی تنها در بعد اقتصادی برتر هستند و در هشت مولفه دیگر، کیفیت زندگی تک فرزندان دچار مشکل است.

نعیمی ادامه داد: ورودی های جدید دانشگاه، سازگاری کافی را در سراهای دانشجویی و امور تغذیه نداشته و توقعاتی خارج از استانداردهای دانشگاه دارند.

ارتقای مسولیت پذیری اجتماعی دانشجویان از اولویت های وزارت علوم است

وی با اشاره به نبود مهارت های زندگی جمعی در تک فرزندان افزود: تفاوت های نوسازی اجتماعی خانوادگی نظام مسائل را وارد دانشگاه می کند بنابراین باید با این دانشجویان رفتار صحیح داشته باشیم و آنها را در ابعاد مختلف شخصیتی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه امور دانشجویی تنها برای خدمات تغذیه و خوابگاه نیست ادامه داد: دانشگاه محل نخبگان است و باید سواد سلامت جسمانی را بین دانشجویان ایجاد کنیم تا تمرکز و انرژی ها در مسیر تربیت و رشد نخبگان باشد.

نعیمی با تاکید بر اینکه برند دولتی هنوز در وزارت علوم در اوج است اظهار داشت: نخبگانی که وارد دانشگاه دولتی می شوند باید علاوه بر رشد علمی و فرهنگی در ابعاد شخصیتی نیز ارتقا یابند.

وی معاونت دانشجویی را قلب دانشگاه توصیف کرد و با اشاره به اینکه ایجاد آئین‌نامه ها جهت انسان سازی و تربیت دانشجویان است افزود: طی سال های اخیر در این راستا گردهمایی هایی نیز برگزار و نظام رتبه بندی سراهای دانشجویی در نظر گرفته شده است.

نعیمی با تاکید بر کیفیت بخشی امور دانشجویی ادامه داد: سراهای دانشجویی استانداردهایی دارد که با خوابگاه های دانشجویی متفاوت است و باید ویژگی هایی در بخش های مختلف داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha