خطیب جمعه خمین: ریل‌گذاری دولت چهاردهم براساس تحقق اهداف عالی امام راحل باشد

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: ریل‌گذاری دولت چهاردهم باید رسیدن به اهداف عالی امام راحل از برپایی انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین، افزود: مسئولان باید با جدیت تمام مسایل و مشکلات مردم را در بخش‌های مختلف دنبال کنند و به اهداف عالی انقلاب توجه جدب داشته باشند.

وی با اشاره به دهه آخر ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت مظلومانه امام رضا(ع) عنوان کرد: مزد ۲ ماه عزاداری سیدالشهدا در این چند روز باقیمانده کامل می‌شود.

امام جمعه خمین بیان کرد: از مباحث مهم علوم جامعه شناختی هویت ملی است که مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام میرصادقی تاکید کرد: هویت ما شامل عناصر ایرانی و اسلامی بودن به‌عنوان نقطه اصلی بازآفرینی تمدن اسلامی است.

وی گفت: پیوند دهنده این عناصر هویتی محبت به اهل بیت(ع) است.

خطیب جمعه خمین اضافه کرد: حضور با برکت امام رضا(ع) در ایران هویت ایرانی را توسعه داد و بسیاری از اصحاب اهل بیت(ع) به ایران اسلامی سفر کردند و فرهنگ ناب اسلامی را معرفی کردند.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: استقرار امام رضا(ع) در یکی از نقاط کشور باعث حفظ این منطقه و تمامیت ارضی کشور به ویژه پس از دوران صفویه شد.

وی افزود: مردم ایران با ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) انقلاب را به پیروزی رساندند و برگزاری با شکوه و پر رونق پیاده‌روی بزرگ اربعین نیز مصداقی از این ارادت است.

خطیب جمعه خمین گفت: پس از اینکه حزب الله لبنان دشمن صهیونیستی را برای انتقام شهادت فرمانده‌هان خود منتظر گذاشت، گفت: حزب الله سرانجام در روز اربعین حمله‌ای را با اهداف مشخص آغاز کرد.

حجت الاسلام میرصادقی یادآور شد: جاسوس ارشد رژیم صهیونیستی که پس از ۲۰ سال توسط حزب الله در سال ۲۰۲۱ شناسایی شد و با رصد وی هم انتقام شایسته‌ای از شهید فواد شکری گرفته شد و بار دیگر ضعف رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

وی، حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را مصداقی از ضعف این رژیم کودک‌کش عنوان کرد.

خمین بعنوان زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha