پیام‌های تبریک پزشکیان به پادشاه و نخست‌وزیر مالزی

تهران - ایرنا- رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست‌وزیر و همچنین مردم این کشور تبریک گفت.

رئیس جمهور در پیام تبریک روز ملی مالزی به عالی‌جناب سلطان «ابراهیم ابن اسکندر» پادشاه این کشور آورده است: «اطمینان دارم مناسبات برادرانه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنان موجب تحکیم و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.»

وی همچنین در پیام تبریک خود به «داتو سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی ابراز اطمینان کرده است که در پرتو پیوندهای مشترک اسلامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور، روابط دوستانه بیش از پیش مسیر رشد و تقویت را در راستای منافع فیمابین و نیز امت اسلامی حفظ کند.

به گزارش ایرنا، روز مالزی که به آن به روز ملی این کشور نیز گفته می‌شود مصادف با ۱۶ سپتامبر است. در سال ۱۹۶۳ کشور مالزی حدود ۶ سال پس از کسب استقلال از انگلستان، با تجمیع فدراسیون مالایا، برونئو شمالی (صباح)، ساراواک و سنگاپور شکل گرفت.

اگرچه در ابتدا قرار بود طرح اعلام تشکیل مالزی از بخش‌های فدراسیون مالایا، برونئو شمالی (صباح)، ساراواک و سنگاپور روز اول ژوئن سال ۱۹۶۳ انجام شود، اما این تاریخ به ۳۱ اوت منتقل و سپس به دلیل هم‌زمانی با روز استقلال این کشور از سلطه استعماری انگلستان به ۱۶ سپتامبر موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha