۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85583363
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز مرمت اضطراری حمام باغوار تویسرکان

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبر: 85583363
آغاز مرمت اضطراری حمام باغوار تویسرکان

همدان-ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از آغاز مرمت اضطراری حمام باغوار با اعتبار هفت میلیارد ریال خبر داد.

اسحاق ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حمام تاریخی باغوار یکی از بناهای تاریخی شهرستان است که در کنار مسجد و چنار باغوار قرار گرفته و مجموعه‌ای تاریخی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: سبک سازی، بام سازی و مرمت بخش‌های آسیب دیده از جمله اقداماتی است که در عملیات مرمت این بنای تاریخی انجام می شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه که از محل اعتبارات ملی و ابلاغی تامین شده هفت میلیارد ریال است.

ترکاشوند گفت: در صورت مشارکت مالکان این بنا، آمادگی کمک فنی و اعتباری شامل تسهیلات کم بهره، تهیه طرح مرمت و احیا به منظور راه اندازی تاسیسات گردشگری از قبیل سفره خانه سنتی، دمنوش خانه و حمام سنتی از سوی دولت وجود خواهد داشت.

حمام باغوار تویسرکان مربوط به دوره صفوی است و در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۳۲۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان تویسرکان در ‪ ۹۳‬کیلومتری غرب استان همدان واقع شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha