۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85586136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت مسجد جامع نهاوند آغاز شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبر: 85586136
مرمت مسجد جامع نهاوند آغاز شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: عملیات بازسازی و مرمت بنای تاریخی مسجد جامع این شهرستان معروف به مسجد "امام حسن (ع) " با سه میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات بازسازی این مسجد شامل مرمت، بندکشی، محوطه‌سازی و اندودکاه گل دیوار پشت این مسجد است.

وی بیان کرد: بنای این مسجد که مربوط به دوره سلجوقی است در سال ۱۳۶۵ به شماره ۱۷۰۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: آثار تاریخی نمادهایی از فرهنگ و تمدن یک جامعه هستند که ارتباط بین نسل‌های مختلف را برقرار می‌کنند.

وی یادآور شد: حفظ این آثار می‌تواند به جلوگیری از فراموشی تاریخ و ارتقا افتخارات یک جامعه کمک کند.

به گزارش ایرنا، مسجد جامع نهاوند در شمال میدان قیصریه شهر نهاوند و بر روی دامنه تپه‌ای مشرف بر شهر واقع‌شده و دارای سه در ورودی است.

مرمت مسجد جامع نهاوند آغاز شد

یکی از درها به‌ طرف بازار قدیمی بازمی شود و بالاتر از کف شبستان مسجد قرار دارد و ۲ در دیگر نیز به ‌طرف حیاط قدیمی مسجد راه دارد.

این مسجد از آثار دوره سلجوقیان است و در اطراف این کتیبه و بالای آن به خط کوفی جملات "لا اله الا الله" و "محمد رسول‌الله " نوشته ‌شده ضمن اینکه در بالای قوس محراب لوح سنگی کوچکی نصب ‌شده که شامل تاریخ مرمت مسجد در دوره صفویه است.

نهاوند در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان همدان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha