۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85583500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبر: 85583500
ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن

کرمانشاه - ایرنا - یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی در خصوص باورهای غلط درباره ماموگرافی و اشعه های مورد استفاده در آن توضیحاتی ارائه داد.

دکتر محمود مهربخش روز سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: یکی از سوالات رایج مردم این است که آیا اشعه های ماموگرافی منجر به سرطان سینه می شود یا خیر که باید عرض کنم اشعه های مورد استفاده در ماموگرافی بسیار ناچیز است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه اشعه های مورد استفاده در ماموگرافی ناچیز و خطری برای بیمار ندارد افزود: میزان اشعه مورد استفاده در ماموگرافی یک دهم اشعه مورد استفاده در یک عکس ساده است و لذا اصلا خطرناک نیست.

دکتر مهربخش گفت: اگر ما ۲۵ هزار ماموگرافی را برای یک نفر انجام دهیم، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در آن فرد افزایش داده ایم و در نتیجه اینکه اشعه های ماموگرافی منجر به سرطان سینه می شود، یک باور غلط در بین مردم است.

به گزارش ایرنا، در ایران ۲۱.۴ درصد مبتلایان سرطان سینه زیر ۴۰ سال سن دارند اما در دنیا آمار آن چهار درصد است و در عین حال بر اساس بررسی‌های انجام شده طی ۳۰ سال گذشته بالاترین سرطان کشور در زنان و مردان مربوط به سینه بوده است. این سرطان با شیوع ۱۲ درصد بالاترین میزان شیوع را دارد که ۲۶ درصد سرطان زنان را تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha