افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۱ طرح راهداری در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته دولت امسال، ۳۰ طرح در حوزه حمل و نقل جاده ای استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ طرح آغاز شد.

حمید پیمانجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای ۳۰ طرح افتتاحی در استان ۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال با میزان اشتغال ۳۱۱ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین برای آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح در کهگیلویه و بویراحمد، یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تعین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پروژه اصلاح نقاط پرتصادف ماهور باشت مصوب سال ۱۴۰۱ با مبلغ اولیه ۷۰ میلیارد ریال، اصلاح نقطه حادثه خیز تمنک به چناربرم با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی ده شیرین با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال و افتتاح ۲ دستگاه پل و ۶ کیلومتر روشنایی و ۱۴۰ کیلومتر روکش آسفالت از جمله طرح های افتتاحی بودند.

پیمانجو تاکید کرد: همچنین کلنگ زنی رفع سه نقطه حادثه خیز، روکش آسفالت به طول ۱۴ کیلومتر، اجرای حفاظ بتنی و فلزی به طول ۲۷ کیلومتر،احداث ۲ دستگاه پل در استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، حمل ونقل جاده ای به عنوان یک زیرساخت و مهمترین نیاز توسعه ای هر منطقه ای محسوب می شود و می توان از زوایای گوناگون فرصت ها ،چالش ها و کارکردهای این صنعت و امر زیربنایی را مورد کنکاش و بررسی عمیق قرار داد.

استان کهگیلویه وبویراحمد اما به دلیل برخی ویژگی ها و شرایط توپوگرافی خاص ، پراکندگی سکونتگاه های شهری و روستایی همچنان شکاف زیادی به لحاظ توسعه حمل و نقل جاده ای با استان های برخوردار کشور دارد و برای پر کردن این شکاف نیازمند حمایت ها و تزریق اعتبارات کلان و ملی دارد.

کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ شاخص بهره مندی از توسعه زیرساخت جاده ای و حمل و نقل همچنان فاصله محسوسی با دیگر مناطق کشور دارد و البته این به معنای نادیده گرفتن فعالیت ها و تلاش ها و حمایت های دولت های مختلف نیست و هم اینک نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه کوچک و بزرگ راهداری و در حوزه های مختلف در حال اجرا است.

کهگیلویه وبویراحمد در میان پنج استان جنوب، جنوب غربی و مرکزی کشور(خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان و چهار محال و بختیاری) واقع شده است که با توسعه راه های ارتباطی آن به خصوص تکمیل جاده پاتاوه-دهدشت، به شکوفایی ظرفیت های آن و رونق تولید این خطه کمک شایانی می شود.

طبق اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک ۳۵٠ پروژه راهداری با اعتباری افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعال است. از این مجموع ۱۵هزار میلیارد ریال پروژه های مربوط به حوزه راهداری است.

براساس آمار موجود تاکنون ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که یکهزار کیلومتر از این میزان اصلی، ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه جاده های روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآورد ،هزینه ساخت هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود ۲ تا سه برابر استان های کویری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha