پرواز آمبولانس هوایی تهران برای انتقال ۳۰ بیمار به مراکز درمانی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز اورژانس استان تهران گفت: ۳۰ نفر با ۱۶ سورتی پرواز در یک هفته گذشته توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایرنا؛ محمد اسماعیل توکلی روز شنبه در ارتباط با حوادث هفته گذشته (از ۳ تا ۹ شهریور ماه) شهر تهران گفت: طی این مدت در مجموع ۲۱ هزار و ۶۳۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس ثبت شد.

رییس مرکز اورژانس استان تهران افزود: در پی این ماموریت‌ها ۶۴ هزار و ۱۲۲ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۵ هزار و ۵۱۶ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

اسماعیلی ادامه داد: در این مدت ۶۰ هزار و ۶۰۹ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد متاسفانه ۲ هزار و ۶۹۷ تماس‌ مزاحم با این مرکز گرفته شد.

وی تاکید کرد: از مجموع ماموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳ هزار و ۶۱۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۸ هزار و ۲۳ مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

رییس مرکز اورژانس تهران تاکید کرد: طی هفته گذشته، اورژانس هوایی ۱۶ سورتی پرواز داشت که در پی آن ۳۰ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

پرواز آمبولانس هوایی تهران برای انتقال۳۰ بیمار به مراکز درمانی

افتتاح یکصدو بیست و دومین پد بالگرد اورژانس استان تهران

همچنین توکلی گفت: تعداد پدهای بالگرد اورژانس استان تهران به زودی به مرز ١٢۵ عدد خواهد رسید و با این افزایش قابل توجه، بیماران در مناطق مختلف استان تهران به ویژه در مناطق دورافتاده و کوهستانی، در کمترین زمان ممکن به خدمات اورژانسی هوایی دسترسی خواهند داشت.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: تا پیش از این، تعداد پدهای بالگرد استان تهران ۱۰۰ عدد بود که با تلاش‌های صورت گرفته در این ١۵ ماه، این تعداد به ١٢٢ پد رسیده و تا پایان ماه به ١٢۵ خواهد رسید.

توکلی تاکید کرد: احداث و توسعه پدهای استاندارد از اولویت‌ها بوده و ایمنی پروازهای اورژانس را به طور قابل توجهی افزایش داده و در نتیجه کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده به مردم نیز ارتقا خواهد یافت.

توسعه پدهای بالگرد اورژانس، گامی مهم در جهت کاهش زمان پاسخگویی به حوادث و بیماری‌های اورژانسی و نجات جان بسیاری از هموطنانمان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha