هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، از صدور همزمان ۲ هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی برای روزهای آینده در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده روز شنبه اظهار کرد: بر اثر ناپداری های ناشی از فعالیت سامانه گرمسیری آسنا از اواخر وقت امروز شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در بیشتر بلندی های استان خواهیم بود.

وی گفت: در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا خواهیم بود.

احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در بلندی ها، مردم از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: مردم در تاریخ های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در بلندی ها، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و مناطق مستعد استان پرهیز کنند.

حسن زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی دریایی نیز گفت: از اواخر وقت شنبه تا صبح دوشنبه هفته جاری شرایط دریایی با توجه به ناپایداری ناشی از فعالیت طوفان گرمسیری آسنا(ASNA) در دریای عمان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی نیز افزود: در این مدت توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت احتمالی به ویژه در روز یکشنبه از هر گونه رفت و آمد دریایی در مناطق فراساحلی جاسک خودداری و همچنین از آمد و شد شناورهای تجاری و قایق های سبک در دریایی عمان جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha