۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85584091
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

همدان در شیوع مواد مخدر رتبه ۲۲ کشوری را دارد

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85584091
همدان در شیوع مواد مخدر رتبه ۲۲ کشوری را دارد

همدان -ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: این استان از لحاظ شیوع مواد مخدر در بین ۳۱ استان کشور در رتبه ۲۲ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه عبدکوند روز شنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی همدان افزود: استان همدان با حمایت‌های استاندار و پشتیبانی های دستگاه‌ها در کنترل مواد مخدر پیشرو است و هم اکنون ۳۷۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ به صورت رایگان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده و ۲ هزار و ۲۰۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: درمان ۵۵ نفر معتاد خود معرف در کلینیک های تحت پوشش صورت می گیرد.

عبدکوند افزود: ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سالجاری به ۵۶۶ نفر معتاد بهبود یافته پرداخت شده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه با ۱۸ دستگاه فرهنگی خبر داد و گفت: در سالجاری در راستای آموزش جامعه هدف با ۱۸ دستگاه فرهنگی قرارداد منعقد شد و آموزش و پرورش یکی از اولویت ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۲ مرکز ماده ۱۶، سه مرکز سرپناه، ۱۶۵ کلینیک. ۴۵ کمپ، انجمن های آن ای، پنج بیمارستان منتخب، راه اندازی خانه یاریگران در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۲۰ مرکز مشاوره در روستاها، استفاده از ظرفیت ورزشکاران و راه اندازی مجموعه خیران با محوریت استاندار از ظرفیت هایی ایجاد شده در این ستاد است.

همدان جزو چهار استان برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر

عبدکوند افزود: از نظر فعالیت کمیته های مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور، استاندار همدان جزو استانداران برتر کشور شناخته و از ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر لوح تقدیر دریافت کرد.

وی ادامه داد: از ۲۱ هزار معتاد تحت درمان در استان بیشترین فراوانی بین سن ۲۰ تا ۳۰ سال است و مدت زمان طول اعتیاد ۱۰ تا ۱۵ سال است که ۷۵ درصد معتادان متاهل هستند و علت اصلی گرایش به اعتیاد دوست و رفیق ناباب برآورد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، تقویت باورهای دینی در خانواده ها را در پیشگیری از اعتیاد ضروری دانست و افزود: باید نفرت عمومی و فراگیر از اعتیاد در جامعه شکل بگیرد و اولویت سرمایه گذاری باید پیشگیری از اعتیاد باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha